Alicia Keys - Unplugged (2005)

R&B
Label: J

1. Intro Alicia's Prayer (Acappella) (1:11)
  2. Karma (2:10)
  3. Heartburn (3:03)
  4. A Woman's Worth (3:30)
  5. Unbreakable (4:12)
  6. How Come You Don’t Call Me (5:23)
  7. If I Was Your Woman (4:04)
  8. If I Ain’t Got You (4:06)
  9. Every Little Bit Hurts (4:01)
  10. Streets of New York (City Life) (7:35)
  11. Wild Horses (3:58)

met Adam Levine

12. Diary (5:53)
  13. You Don't Know My Name (3:35)
  14. Stolen Moments (5:14)
  15. Fallin’ (5:10)
  16. Love It Or Leave It Alone / Welcome to Jamrock (6:48)

met Damian Marley, Mos Def en Common & Friends

Martino
Alicia Keys is HET talent van deze jaren. Eerst 2 geweldig mooie studioalbums gemaakt en nu komt ze met deze kippenvelmomenten-cd. Wat een prachtige stem heeft deze zangeres toch.
In een intieme, close sfeer komt haar muziek het best tot zijn recht. 5 sterren: no doubt about that. Eigenlijk meer.

MTV Unplugged, Op zich was ik in het begin heel enthausiast dat ze een unplugged/live album zou doen. Ik heb haar zelf nooit live horen zien spelen, maar haar eerste 2 albums sprekeb voor zich zelf! Ze zeer getalenteerde dame is zeker één van de beste artiesten van deze tijd! haar combi van soul/neo, hip hop en klassiek maakt haar uniek!

Maar toch op Unplugged stelt me ze teleur. Het is zeker een album waarvan ik meer had verwacht. Ze begint rustig met een accapela gospel/poen en begint boemoebastisch met Karma. Verder verpest ze Heartburn, Dairy, You dont know My Name en zelf Fallin, Toppers zijn wel A Womens Worth, If You Was Your Woman, If I Aint Got You en de cover Every Little Bit Hurts.

De grote plus zijn de achtergrondzangers en die band, die dynamisch en sterk spelen

met dit album bewijst alicia keys nog eens dat ze heel goed kan zingen, ook live en dat terwijl ze zelf piano speelt
cd is wel minder als de normale cd's vanhaar maar als grote fan van haar (alles origineel gekocht en dat doe ik echt praktisch nooit) vind ik dit album zeker een schot in de roos

avatar van Ali Chemicali
Ik vind het een leuk album, het loopt lekker over en hoe ze inspeeld op het pbliek vind ik subliem, maar ik vind dat de achtergrond zanger(essen) te veel aanwezig zijn. Ik vind het duet met Adam Levigne wel erg lekker hoor. 3,5*

Alicia Live, is gewoon het beste !!! ze verdient zeker een 5 !

avatar van Niek
Topplaatje. Jammer dat dat Streets of New York en Love it or Leave it Alone ervoor zorgen dat dit geen 5 sterren is. Vooral die laatste is alleen maar geschreeuw... Maar Miss Keys is een rasartiest en dat laat ze horen! 4*

Ik vind Alicia Keys een erg goede artieste.. al haar albums vind ik wel goed.

Het zal wel aan mij liggen.. ik vind haar stem heel soulvol maar ze gaat naarmate de cd vordert een beetje hees klinken..

Fallin is goed

avatar van LeRoi
Prima zangeres en binnen het genre, 1 van de betere artiesten imo...en met deze plaat is zeker weinig mis...

Udang Saos
Niet zo heel bijzonder dit album en Wild Horses vind ik zelfs slecht, maar Unbreakable zorgt ervoor dat ik hem toch een 4,0 geef.

avatar van Kim008
Persoonlijk vind ik dit één van de mindere albums van Alicia, maar dat komt omdat ik niet zo hou van albums met een live-concert erop geregistreerd.
Maar het is wel een erg goed album!

Discussie over stemgedrag weggehaald.

avatar van kemm
Een live-album van Alicia Keys, het zou echt een topper kunnen zijn. Jammer dat ze dan dit concert registreren. Het gaat er allemaal een beetje rommelig aan toe, maar de songs van Alicia zijn goed genoeg om dit enigzins te compenseren.

avatar van Emile93
Wat een geweldige stem heeft ze toch en live is ze ook geweldig!!!

avatar van dynamo d
Alicia Keys is een enorm talent en kan heel goed zingen. Toch doet me dit album niks in tegenstelling tot haar studio albums. Laatste nummer is sowieso vreselijk maar ook in overigens nummers mis ik iets. Misschien ligt het aan de productie? Maar mogelijk ligt het ook aan het feit dat ik eigenlijk al die Unplugged albums niet zo goed vind.

avatar van andnino
Dit concert begint erg sterk met swingende en vlammende versies van Karma en Heartburn, maar daarna vlakt het snel af. Het is wel erg leuk dat ze overal haar verhaal bij vertelt en dat je de interactie met het publiek kunt horen maar de nummers zelf vind ik maar weinig aan. Pas bij Every Little Bit Hurts wordt het weer leuker. Streets of New York is ook wel leuk, met een basloopje van Nas. Wild Horses is dan weer iets minder, en bij Diary (toch een prima nummer) klinkt ze wat hees, wat erg jammer is. Ik hoor tijdens dit nummer wel een mannelijke muzikant die een stukje zingt en dit bijzonder fraai doet. Hierna gaat het niveau weer omhoog, vooral Stolen Moments wordt erg mooi uitgevoerd. Alleen dat laatste nummer, tsja, dat had van mij niet gehoeven.

Al met al toch de moeite waard wat mij betreft.

avatar van Film Pegasus
Ik heb ooit Alicia Keys live gezien op een TW Classic. Verrassend, want ik kende haar enkel van een hitje op de radio. Fallin' geloof ik. En had niet meteen het idee dat ze op haar plaats zat op een rockfestival als Werchter Classic. Het werd een geweldige ervaring moet ik zeggen. Een zeer talentvolle dame die meer dan wat hits zingt. Goeie pianiste en podiumvertolker. Unplugged geeft die live ervaring niet helemaal weer. Ik verwachtte trouwens de pianiste van As I am (haar piano komt in Unplugged niet zo goed naar voren) of de wat persoonlijke nummers uit The diary of Alicia Keys. Ze amuseert zich wel op Unplugged. Daar niet van. Maar de sound is niet helemaal optimaal. Je merkt direct het verschil met haar betere studio opnames. Leuk als achtergrond, maar Keys verdiend beter.

avatar van Twinpeaks
Aardig , maar er had zoveel meer uit gehaald kunnen worden. Het is wat rommelig en chaotisch soms en Alicia haar geleuter helpt ook de flow wat om zeep . Toch klinkt ze op sommige momenten zeer bevlogen alleen jammer dat dat niet het hele concert doorzet. Uitschieter hier vind ik Streets of New York (City Life)
3 en halve ster

avatar van MIAB
Wel een fijn unplugged album, maar je voelt toch dat er mis in zit dan eruit wordt gehaald of uitkomt. 3,5*

Karma (2:10) --- 4,0
Heartburn (3:03) --- 3,0