Shania Twain - Greatest Hits (2004)

Canada
Pop / Country
Label: Mercury

1. Forever and for Always (4:03)
  2. I'm Gonna Getcha Good! (4:02)
  3. Up! (2:53)
  4. Ka-Ching (3:21)
  5. Come on Over (2:05)
  6. Man!I Feel Like a Woman! (3:54)
  7. That Don't Impress Me Much (4:27)
  8. From This Moment On (3:55)
  9. Honey I'm Home (3:37)
  10. You're Still the One (3:15)
  11. Don't Be Stupid (You Know I Love You) (3:35)
  12. Love Gets Me Every Time (3:33)
  13. No One Needs to Know (3:03)
  14. You Win My Love (3:45)
  15. (If You're Not in It for Love) I'm Out of Here (3:48)
  16. The Woman in Me (Needs the Man in You) (3:57)
  17. Any Man of Mine (4:07)
  18. Whose Bed Have Your Boots Been Under? (3:59)
  19. Party for Two (3:31)

met Mark McGrath

20. Don't (3:56)
  21. I Ain't No Quitter (3:30)
avatar van Ericos
Super mooi album!
De DVD van haar is ook helemala te GEK!

Shania Twain is echt een super artiest ..

Sommige nummers kunnen mij wel bekoren, maar de "hits'' zijn echt afgezaagd. Ik geloof trouwens wel dat dit album het best verkochte vrouwen album allertijden is als ik het goed heb. Dat vind ik dan wel weer knap.

avatar van HiLL
Greatest hits..zij?

avatar van jordybeukeboom
Jij krijgt geen kippenvel (meer) van een You're Still The One of een From This Moment On...?

teutoon
Er wordt hier wel veel pop afgekraakt, maar wat vinden jullie nu mooie popmuziek?

avatar van HiLL
teutoon ik vroeg mij het af aangezien ze zo weinig materiaal heeft afgeleverd.

teutoon
HiLL schreef:
teutoon ik vroeg mij het af aangezien ze zo weinig materiaal heeft afgeleverd.

Ah, ok, ja ik tel ook maar 8 nummers die ik ken. Maargoed ze heeft inderdaad niet zoveel uitgebracht, maar dat doen artiesten wel vaker na een album of 4. Je weet dan in ieder geval dat je niet veel meer van ze hoeft te verwachten. Kortom ze zijn over hun hoogtepunt heen .

avatar van dvdschaaf
Volgens mij had ze beter fotomodel kunnen worden, schitterend vrouwspersoon...

avatar van frankvankesteren
3 sterren, vanwege de mooie stem en omdat ik toch af en toe het idee heb dat ze het oprecht meent. Helaas is het soms ook allemaal iets te gladjes en echt te poppy

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind deze cd heel erg goed. Na deze cd heb ik zelfs nog de CD Up en Come On Over gekocht...die ik toch persoonlijk wat beter vond..tenslotte, DIT is niet het beste vrouwelijke verkochte album ooit, maar Come On Over. Come On Over is op dit moment waarschijnlijk 41 miljoen keer over de toonbank heengegaan

avatar van kaztor
NewYorkCityLight schreef:

avatar van musicfriek
Hahaha, 41 miljoen keer

You wish....

avatar van L_T_B
On November 15th 2004, the RIAA certified Come On Over at 20x platinum, denoting 20 million shipments throughout the U.S alone, and has sold an estimated 30 million copies worldwide to date.

Het zijn er inderdaad "maar" 30 miljoen...

avatar van NewYorkCityLight
Meer dan 30 in ieder geval. Ok, ik weet dat wikipedia niet altijd betrouwbaar is maar in de Nederlandse versie staat 41, in de engels 39 en in de list van best selling albums ook 39 miljoen, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten....Dan nog, zo'n record (op een paar albums na die hoger verkochten) wordt echt niet meer gehaald, tegenwoordig download bijna iedereen van alles.

avatar van Winslet_Dylan
Ik ben een grote fan van Shania Twain. Veel mensen denken dat ze alleen maar country zingt maar dat is niet zo!

avatar van kaztor
Op welke planeet leven die dan?

avatar van LucM
Consumptiepop, typisch muziek dat ik nooit zal afzetten als ik het op de radio hoor, maar ook niet vaak zal opzetten. Shania Twain heeft beslist een goede stem maar het geheel klinkt toch wel gladjes en soms wat te poppy.
Alhoewel nummers als "That Don't Impress Me Much" en "You're Still the One" evergreens zijn geworden, ze worden nu nog steeds vaak gedraaid.
Al hoor ik haar countrynummers op de tweede helft van dit album liever. Daarmee begon Shania Twain haar carrière, nadien is ze overgeschakeld op veilige hitparadepop.

avatar van Gatver
Tekstueel gezien vind ik nr. 6 niet zo, maar wel lekker om zelf mee te raggen (op gitaar)

avatar van NewYorkCityLight
Ik ben het eens dat de country nummers minder zijn, al vind ik de prachtige ballad The Woman In Me en zeker If You're Not In It For Love heel goed.

Favorieten zijn :
Don't!
I'm Outta Here
Forever and For Always
Ka-Ching
I'm Gonna Getcha Good

Wat kan ik er van zeggen hé.

Haar grootste hits, vele kennen alleen That dont impress me much & Man i feel like a woman.
Daar ben ik wel op uitgekeken, zeker als je verder kijkt naar wat ze nog meer uitgebracht heeft.

avatar van Emile93
Heerlijk county album!!!! Vooral Forever and for always, From this moment on, Man I feel like a woman, That don't impressme much, Your still the one en Party for two zijn erg gaaf!!!
4 sterren voor dit heerlijke album!!!!

avatar van Emile93
Wat een geweldig album is dit toch. Na het meer dan 1 jaar niet geluisterd te hebben, ben ik het afgelopen tijd toch veel gaan luisteren. Conclusie: GEWELDIG!!!!! (had ook niet anders verwacht eigenlijk )

avatar van Pietro
Bij de muziek van Shania Twain hink ik altijd op twee gedachten. Enerzijds is het een goede zangeres met best aardige leidjes, maar het merendeel van die liedjes is vooral heel catchy en soms ook cheesy. Aan deze verzamelaar heb ik dan ook meer dan voldoende, hoewel ik dankzij mijn vrouw de laatste jaren ook enkele andere albums van haar beluisterd heb.

Haar oudere werk vind ik het beste, omdat daar de countrystijl daar nog goed naar voren komt. Mijn favoriete song van haar is al jaren No One Needs to Know maar ook Any Man of Mine vind ik een prima nummer. Van de grote hits kan ik alleen Don’t Be Stupid enigszins waarderen, de rest vind ik matig tot oké. Al met al een leuke kennismaking die echter niet uitnodigt tot het beluisteren van andere platen van haar die ik nog niet ken: 3*.