Virgin Prunes - Heresie (1982)

Ierland
Avant-Garde
Label: L'Invitation Au Suicide

1. We Love Deirdre (1:20)
  2. Rhetoric (7:16)
  3. Down the Memory Lane (3:27)
  4. Man on the Corner (2:21)
  5. Nisam Lo (1:29)
  6. Loved One (4:39)
  7. Go't' Away Deirdre (0:59)
  8. Caucasian Walk [Live at the Rex Club, Paris, April 1982] (5:45)
  9. Walls of Jericho [Live at the Rex Club, Paris, April 1982] (3:53)
  10. Pagan Lovesong [Live at the Rex Club, Paris, April 1982] (3:44)
  11. Theme for Thought [Live at the Rex Club, Paris, April 1982] (6:00)
  12. Come to Daddy [Live at the Rex Club, Paris, April 1982] (9:20)
avatar van pygmydanny
Hier komt de theatrale en waanzinnige kant van de Virgin Prunes wat meer naar voren (ook in het prachtige erbijhorende artwork/boekje bij mijn CD-versie -New Rose label, die de oorspronkelijke dubbele 10'-versie reproduceert).
Sommige nummers zijn enkel gesproken/geschreeuwde stukjes tekst (We Love Deirdre, Man On the Corner en Go T Away Deirdre) die toch bijdragen aan het spookachtige van het eerste deel van Heresie. Van de muzikale nummers van deel 1 vind ik Loved One (bevreemdend) het best. Opvallend is ook het op accordeon begeleide Down the Memory Lane.
Deel 2 is een krachtige live-opname van een optreden in Parijs (april 1982) met nummers van If I Die,I Die + Come To Daddy (oorspronkelijk op het A New Form Of Beauty-project te horen).
Dit is misschien niet het ideale album om kennis te maken met de Virgin Prunes, maar het verdient naar mijn smaak toch zeker 4*, en liefhebbers van If I Die, I Die zullen zeker genieten van de live versies op deze CD...

avatar van c-moon
Had, na jaren zoeken die geweldige vinylversie:- een box met de hierboven 10" schijfjes - in huis gehaald, eenjaar of twee geleden. Er een flinke duit voor betaald, en het is dan ook een juweeltje in mijn collectie

En nu heb ik het dus ook op CD...
Een geweldige remaster is dit !!! Fantastisch....

avatar van mayhemblik
Heerlijke ''gekte'' we doen waar we zin in hebben, en hebben schijt aan hoe het ''hoort''.
Geweldige plaat die mij nooit zal vervelen en als ie dat wel doet is er iets goed mis met me.

avatar van freddze
c-moon schreef:
Een geweldige remaster is dit !!! Fantastisch....
Hier stond inderdaad de hoes en het label van de Mute remaster uit 2004.
Ik heb nu de originele hoes en label uit 1982 geplaatst van de verzamelbox van de 10" schijfjes.

Tracks 8 t.e.m. 12 werden op de originele plaat gewoon aangeduid als twee tracks:
C. Live In Paris (1ere Partie)
D. Live In Paris (2e Partie)

Ik vermoed dat C = tracks 8, 9, 10 en 11 (van If I Die...) en dat D = track 12 (van A New Form of Beauty), maar daar ben ik niet 100% zeker van, dus ik heb de tracklijst dan maar ongemoeid gelaten.