The Cats - Colour Us Gold (1969)

Label: Imperial

1. Scarlet Ribbons (3:21)
  2. I've Gotta Be Goin' (2:11)
  3. Mr. in Between (3:08)
  4. For as Long as You Need Me (2:32)
  5. Songs We Sang (2:53)
  6. To-Day (2:57)
  7. Shaving Cream (2:30)
  8. Why (4:04)
  9. Freedom Bird (2:59)
  10. I Don't Want to Be Hurt (2:45)
  11. There She Goes (2:22)
  12. Why Baby Why (2:49)
  13. Mandy My Dear (3:23)
  14. Blue Horizon (3:26)
  15. Marian * (3:58)
  16. Somewhere Up There * (4:14)
Een van de beste albums uit de nederpophistorie.

Heel goed album deze van The Cats!
Grootste ontdekking is I've Gotta Be Goin, wat een geweldige clavecimbel! Voor de rest vind ik 'Freedom Bird' 'Marian' 'Why' en 'Scarlet Ribbons' het best. Dat zijn toevallig allemaal singles. Maar de rest is ook absoluut de moeite waard hóór.

avatar van HiLL

Slechte hoes zeg, kan maar geen betere vinden.

Maar wat vind je van de muziek?

avatar van HiLL
Ha ja sorry, uh nee ken ik niet. Maar zag de hoes al eens eerder en ik heb zo mijn tikken he..vandaar.

HiLL schreef:

Zal deze (of iets anders van The Cats) maar eens ontdekken dan als ik jou was. Ik denk dat jij hun muziek zeker kan waarderen.

avatar van avdj
Ik denk het ook. Maar zo slecht is de hoes toch niet?

Ik heb Colour Us Gold met een andere hoes in het water, wel mooi
Deze cd is echt top. Mijn favoriet is Blue Horizon. Wat een ongelovelijk mooi nummer.

avatar van avdj
Je bedoel de gele hoes waar de bandleden op te zien zijn? In eerste instantie wilde ik die ook nemen maar omdat deze CD bij m'n vader in het platenrek staat heb ik 'm toch maar ingescand. Tegenwoordig is ie dus goudkleurig.

avdj schreef:

Aha dat wist ik dus niet. Vond het vorige concept dan in ieder geval mooier

avatar van avdj
Ik ook maar de hoezen op internet waren te wazig.

EVANSHEWSON
Scarlet Ribbons, Why, Marian, There She Goes... alweer een schitterende plaat van The Cats;
Ik vraag me wel af of die op cd nog verkrijgbaar is; En hopelijk met een wat leukere hoes?

****

avatar van suffeteun
Shaving Cream.

Waarom is deze cd niet meer te koop??? Schande voor de platenmaatschappij

Inderdaad een prachtig album, beste van de Cats. Onbegrijpelijk dat deze LP in lijstjes/overzichten e.d altijd consequent over het hoofd wordt gezien. Mooie melodieuze nummers, prachtig zangwerk, ieder nummer is prijs. Top 10 van de beste platen ooit in Nederland gemaakt!

Lazarus Stone
fantastische plaat.
de geleende LP had een gele hoes, weet ik zeker.
freedom bird.

avatar van Breedbek
Ik heb de originele goudkleurige hoes met de de Imperial plaat en ik vraag me nog altijd af waar het nummer Shaving Cream vandaan komt.
Dit was overigens een album van m 'n grootvader.

avatar van Blu-ray
Bezit de LP met binnenhoes (afb. met bandleden in het water), maar buitenhoes ontbreekt al vele decennia. Bij deze gezocht (incl. LP mag ook, gezien grijsgedraaid).

avatar van Leland Palmer
Wat mij betreft de beste band uit NL, ooit. Scarlet Ribbons is prachtig.