Deaf Center - Pale Ravine (2005)

Noorwegen

10. The Clearing (4:13)
  11. Fog Animal (4:24)
  12. Eloy (2:15)
Sietse
het viel mij op dat ie bij Boomkat op was, maar verder kon ik hem op verschillende sites terug vinden.

Bizar dat er (tot nog toe) helemaal niemand op het nummer Lamp Mien heeft gestemd. Is toch het allermooiste.

Razor Disk
De ontdekking van Svarte Greiner bracht mij ook naar Deaf Center. Weir is een van de meest overdonderendste elektronische nummers die ik ooit heb gehoord.

Skinny Fists
Nergens meer te verkrijgen dit...

Beter zoeken... Probeer eens eBay of de Discogs Marketplace.

Of lees eens een paar berichten terug, daar staat een linkje.

avatar van VanDeGriend
Op discogs thans eentje voor 35 pond. De link is helaas niet langer de weg naar succes.

Heb hem ooit ingekocht voor cdvriend en wilde hem vandaag toevoegen in het collectors items hoekje. Na het checken van de youtube filmpjes zie ik daar maar eens vanaf. Klinkt zeer behoorlijk.

avatar van Eveningguard
Doe eens je ogen dicht als je luistert naar Thread. Beelden van bergen springen voor je ogen. Prachtig! Zou deze graag op lp willen.

Berichten over nieuw materiaal verplaatst naar Deaf Center

avatar van perrospicados
mooi album voor na de after party

thedude1975
3 november op REWIRE festival in Den Haag

avatar van Eveningguard
Daar gaan we naartoe!

Brooklyn Dodger
Dat was een fijn optreden zelfs door de wat matige locatie en geluids stoornissen.

Hunter
Wat een plaat. Het zal voor vele geen verassing zijn dat ik deze dankzij Sietse heb gevonden. Ik liet het altijd links liggen. De keren dat ik het luisterde vond ik het saai.. Niet gelaagd en te abstract. Nu ik dit een kans geef is het zo prachtig. Ik beeld me in dat ik bij een besneeuwd ravijn sta. Niks anders dan bergtoppen en daar beneden een diepe afgrond. Deze muziek laat je echt onbewust nadenken. Merkte net zelfs dat ik mijn kat op een veel rustigere manier aanhaalde Wat muziek niet allemaal met je kan doen. Hele mooie plaat. Zal hem de komende dagen veel de revue laten passeren en misschien wel mijn stem verhogen.
White Lake is echt een pareltje.

avatar van Dreten Bukgat
ik ben in het bezit van de originele uitgave op vinyl, maar merk nu dat er een recente heruitgave is als 2lp, dit met onuitgegeven materiaal. heeft iemand deze al in zijn bezit? is het de moeite?

Misterfool
Meesplepende - nooit gedacht dat een mens ook op geschrift kan lispen, of is het anders klappertanden? - koude en dreigende muziek. Composities met een zekere intrige. Daarmee wil ik zeggen dat de mysterieuze, zwijmelde structuren en de nevelige arrangementen voor spanning zorgen. Muziek die zich zou moeten afspelen in een Von Trier of Winding Refn-film vlak voor de uitbarsting van ondragelijk geweld . Het is dan ook Intrigerende muziek, of toch eerder ietwat beangstigend? Kies maar!

avatar van aerobag
Ijskoud en aangrijpend. Heeft iets weg van Scandinavische soortgenoot Substrata, maar waar Substrata een helikopter vlucht over gletsjers is, is Pale Ravine een boottocht op een vrachtschip tussen ijsschotsen de hoogte van flatgebouwen. De opwellende tonen zijn grimmiger, maar het neoklassieke aspect van dit album bouwt ook weer houvast en daarmee rust in.