INXS - The Greatest Hits (1994)

Australiƫ
Label: Mercury

1. Mystify (3:17)
  2. Suicide Blonde (3:49)
  3. Taste It (3:21)
  4. The Strangest Party (These Are the Times) (3:52)
  5. Need You Tonight (3:02)
  6. Original Sin (3:47)
  7. Heaven Sent (3:21)
  8. Disappear (4:07)
  9. Never Tear Us Apart (3:02)
  10. The Gift (4:03)
  11. Devil Inside (5:11)
  12. Beautiful Girl (3:28)
  13. Deliver Me (3:47)
  14. New Sensation (3:40)
  15. What You Need (3:35)
  16. Listen Like Thieves (3:47)
  17. Bitter Tears (3:48)
  18. Baby Don't Cry (4:30)
avatar van Jan Wessels
Prachtige verzamelaar van deze band. Wekte mijn attentie bij Original sin maar werd pas echt wakker van het album Kick. Dat ik daarna weer snel verder sliep doet er verder niets aan af dat dit gewoon een goed album is. Suicide blonde is zo'n nummer wat ik eerst helemaal niets vond en later juist zo waardeerde. Need you tonight klinkt wat Prince-achtig (When doves cry) en deed het altijd goed op de dansvloer. 4,0

avatar van Hans Brouwer
Ik was van het weekend op een feestje waar een bandje wat nummers van INXS speelde. Voor mij de aanleiding om deze cd weer eens op te snorren en te draaien. Perfecte verzamelaar van een toch wel hele goede band. Net geen 5*

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Tja, INXS heeft nogal sterk het imago dat er buiten de singles niets van waarde op de albums staat. Het valt nogal mee vind ik, met name de albums Shabooh Shoobah en Kick zijn aanraders.

Inxs hoorde in die tijd gewoon tot de betere pop/rock bands die in de top 40 stonden.
Als jeugdsentiment doet het het nog goed, een beetje verder luisterend niet echt veel meer.
Leuk voor op zijn tijd dus.

avatar van Janz
Hans Brouwer schreef:
Perfecte verzamelaar van een toch wel hele goede band. Net geen 5*

Als verzamelaar vind ik deze en deze nog net ff beter.

avatar van c-moon
Goede verzamelaar, niet meer, en zeker niet minder!

avatar van Arno
Inderdaad. Original Sin blijft een van de mooiste nummers ooit, en Suicide Blonde, Beautiful Girl en Never Tear Us Apart zijn ook erg luek. Verder is het niet echt zo speciaal vind ik, vandaar mijn stem verlaagd van 4,5 naar 4.

EVANSHEWSON
Prima verzamelaar van deze eighties goden !
Suicide Blonde, Original Sin, New Sensation, Beautiful Girl, Heaven Sent...

Teveel grote songs op op te sommen !

4.5 sterren voor een prima verzamelaar ! **** 1/2

NOOT : Elegantly Wasted werd pas later gemaakt en ontbreekt
hier uiteraard, maar niet getreurd !

Er had er nog eentje bij gemogen, die ik erg goed vind; namelijk This Time. Volgens mij ook op single verschenen.

Zeker een lekkere verzamelaar, al dan niet compleet.
Dat een band die ooit zeker groot was vandaag de dag bijna helemaal niet meer tot de verbeelding spreekt bij veel mensen geeft toch duidelijk aan dat hoofdpersoon Michael Hutchence het image van deze band gemaakt heeft, maar ook gebroken heeft.
Want Inxs doet vandaag de dag dan nog verwoede pogingen om een come-back te realiseren, maar wat ik tot nu toe vernomen heb blijft het succes alleen nog maar een beetje in Australië hangen en de rest van de wereld schijnt deze band toch wel enigzins vergeten te zijn.
Wat tijd allemaal niet kan doen met roem en succes.

Casartelli schreef:

Listen Like Thieves is een geweldige plaat. Hoe kan je die vergeten?

deric raven schreef:

Voor mij genoeg redenen om een andere verzamelaar van ze op te snorren. This Time is m.i. een absolute topper. En het was inderdaad een single. Was in Engeland denk ik redelijk succesvol, maar hier kwam het niet verder dan de tipparade, en dat is best jammer, want het pastte precies in de tijdsgeest van eind 1985 toen vergelijkbare bands als U2 en Simple Minds de hitparades aanvoerden.

Dat is zeker een topper. Hij staat in ieder geval ook op de cd-singel van Never Tear Us Apart. Zeer goed nummer, echt een gemis.

avatar van kaztor
Nu we het er toch over hebben: Het soortgelijke Don't Change mis ik hier ook. Om nog te zwijgen over Kiss The Dirt.

avatar van rudiger
Ik heb deze verzamelaar vandaag meegenomen van `n rommelmarkt voor 1 euro .
toch heeft die cd een andere tracklist .
Zijn er 2 versies van verschenen of zo .

avatar van musicfriek
Blijkbaar, heb net de tracklist aangepast, er klopte weinig van. Zo kom je nog ergens achter als je tracktijden toevoegt

Pieter Paal
Inxs waren eigenlijk The Rolling Stones van de jaren 80 en 90. Ze hadden alles in zich dat The Stones ook in de jaren 80 en 90 deden, of niet soms?

INXS had in die periode meer goede songs dan Rolling Stones; die waren meer in die periode ervoor (jaren 60, 70) kwalitatief beter. In de jaren 80 vond ik ze niet echt van nivo.

avatar van Sjaan
appels met peren vergelijken....andere tijd andere mogelijkheden...

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
kaztor schreef:
Listen Like Thieves is een geweldige plaat. Hoe kan je die vergeten?

Jij reageert na een jaar op mij, dan reageer ik twee jaar later gewoon weer op jou. Listen Like Thieves is inderdaad sterk, ik geloof dat ik die ten tijde van mijn eerste bericht nog niet kende... heeft misschien wel de sterkste albumtracks náást de singles die we hier vinden... hoewel Shabooh Shoobah weer de sterkste singles heeft die we hier niet vinden.

avatar van rolandobabel
Dit album is een goede verzamelaar van de bekende songs.
Ik vraag mij af of de volledige albumversie van the original sin er wel opstaat. Daarnaast wordt er te weinig aandacht besteed aan de nummers van voor kick. Nummers als shine like it does, stay young,
horizons, burn for you, kissing the dirt.......

Listen like thieves vind ik niet het beste nummer uit die periode.
Maar gelukkig zijn er ook andere verzamelaars op de markt.

avatar van Ataloona
Ik verwachtte niet veel toen ik deze cd van INXS ging luisteren.
Ik dacht dat het van die commercieële troep was maar het is nog best goed. Goed te pruimen en leuk om hem nu en dan eens uit de kast te pakken.

Tot op vandaag nog steeds de meest complete verzamelaar die te verkrijgen is van deze Australiërs.

Ik heb ze leren kennen in '83 met 'original sin' nog steeds één van hun beste songs.Deze Rolling Stones van down under hebben heel wat knappe nummers gemaakt,meestal met een funky groove.
De nieuwe song voor deze cd was 'the strangest party' behoort ook tot mijn favourieten,enkel 'the gift' vind ik een miskleun.

Het was een top-cd geweest hadden 'this time','by my side' en het latere verschenen 'elegantly wasted' erop gestaan.

Mijn exemplaar bevat een bonus-cd met 11 mixen van 'taste it',2 van'cut your roses down','suicide blonde','please','disappear','i'm only looking','what you need' en 'devil inside'.Enkel de 12" mix van 'devil inside' door Francois Kevorkian vind ik goed,de rest is bagger.

80's man schreef:

INXS - The Years 1979-1997 (2002)

kaztor schreef:

INXS - The Years 1979-1997 (2002)

Die is inderdaad completer maar er staan voor mij toch meer dan 15 nummers op die ik niet ken.Ik hou het verlopig bij 'the greatest hits'.

avatar van brain75
Ik vind het altijd een beetje raar om verzamelalbums te recenseren: de nummers waren immers van origine nooit bedoeld om samen op een album te komen. Dan is er de dreiging dat alles als los zand aan elkaar hangt.

INXS heeft echter een zeer herkenbaar geluid van zichzelf en deze verzamelaar luistert dan ook lekker weg. De eerlijkheid gebied te zeggen dat het latere werk van INXS mij minder boeit. Baby don't cry en Taste it zijn duidelijk niet de hoogvliegers van het album.

Wat wel hoogvliegers zijn alle nummers die van Kick afkomen. Persoonlijke favorieten zijn Mystify (wat een fantastische albumopener, waarom hebben ze dat ook niet gedaan op Kick?), Never Tear Us Apart (die bas halverwege ) en Beautiful girl (heerlijke melodie).

Een veilige aanschaf deze verzamelaar!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Goeie verzamelaar maar ik mis er een paar

Don't Change en Kiss the Dirt

TheArtfulDodger
Original Sin blijft toch wel hun beste nummer, de normale versie van 5:18 vind ik beter dan deze
ingekorte versie. WhiteBoyBlackGirlBlackBoyWhiteGirl...

"Never tear us Apart" fantastisch mooi nummer, krijg er steeds kiekenvlees van.