Bibio - Fi (2004)

Roots / Electronic
Label: Mush

1. Cherry Blossom Road (1:27)
  2. Bewley in White (4:26)
  3. Puffer (3:42)
  4. Cluster at CWM Einion (1:35)
  5. London Planes (1:23)
  6. It Was Willow (2:02)
  7. I'm Rewinding It... (4:15)
  8. Looking Through the Facets of a Plastic Jewel (2:27)
  9. Wet Flakey Bark (4:40)
  10. Bewley in Grey (1:39)
  11. Teleidophonic Torch (0:59)
  12. Puddled in the Morning (3:01)
  13. At the Chase (1:44)
  14. Cantaloup Carousel (5:52)
  15. Lakeside (3:37)
  16. Bewley in Red (0:49)
  17. Poplar Avenue (5:20)
avatar van Osiris Apis
Erg saai. De nummers bevatten geen beat, hierdoor vind ik de nummers te rustig. En ook te akoestisch. Op zich zijn de gitaarmelodien wel mooi, maar drums hadden er wat mij betreft wel bij gemogen. Dit is wel het geval bij bijvoorbeeld de artiesten Manitoba/Caribou of Nobody.

Ik vind het genre ook weinig electronic. Ik zal niet stemmen, omdat ik het album maar 1x geluisterd heb. En waarschijnlijk ook niet meer vaker zal luisteren.

avatar van John Doe
Ik vind dit album wel goed zo, en vermoedelijk voor mij het mooist wat Bibio tot nu toe gemaakt heeft, alles zoeen beetje doorluisterend (leuke artiest). Het zijn intieme gitaar riedeltjes die als rustgevende mantra's voorbijkomen. Als ik van een artiest hou val ik ook vaak net even wat meer voor de kalere, puurdere muziek ervan (bijv. Pink Moon van Nick Drake en SAW II van Aphex Twin), maar dan moet het natuurlijk wel sterk uitgevoerd worden.

avatar van Osiris Apis
Zijn nieuwe album Ambivalence Avenue vind ik een stuk interessanter.

avatar van John Doe
Ik vind dat ook een aardige plaat, maar voor mij ligt de kracht van Bibio meer bij het gitaar en ambient 'geneuzel'. De beats en vocalen op Ambivalence Avenue kunnen wat mij betreft mooier, ik vind dat vaak te standaard. Niet dat dit gitaarspel hier zo origineel is, maar het gaat om het gevoel dat ik krijg en dit past dan meer bij me.