10cc - The Singles (2001)

Alternatieve titel: The Singles 1975-1992

Label: BR

1. Life Is a Minestrone (4:25)
  2. I'm Not in Love (3:45)
  3. Art for Art's Sake (4:10)
  4. I'm Mandy Fly Me (4:37)
  5. The Things We Do for Love (3:25)
  6. Goodmorning Judge (2:51)
  7. People in Love (3:42)
  8. Dreadlock Holiday (4:27)
  9. Reds in My Bed (4:06)
  10. For You and I (3:39)
  11. One Two Five (4:00)
  12. Don't Turn Me Away (4:58)
  13. Power of Love (4:08)
  14. Run Away (4:05)
  15. We've Heard It All Before (3:32)
  16. 24 Hours (4:30)
  17. Feel the Love (3:45)
  18. Food for Thought (3:29)
  19. Woman in Love (3:59)
Marcel²
Leuk zo, die oude singles van 10CC. Eigenlijk mis ik er nog een paar, maar ja, deze begint bij 1975.

avatar van tomthumb
Raar dat Godley & Creme dan wel op de hoes staan, terwijl van die line-up maar 4 nummers op de cd voorkomen. Tip: gewoon de eerste 5/ 6 album aanschaffen, daar staan nog zoveel juweeltjes tussen.

Marcel²
tomthumb schreef:

Ik heb een tijd geleden, naar die albums gezocht maar je ziet ze bijna nergens. Erg jammer

avatar van tomthumb
Bij online stores als bol.com kun je ze gewoon bestellen, hoor.

avatar van gaucho
Deze toevallig dit weekend op de kop getikt in de uitverkoopbakken. Ik heb al aardig wat 10cc, maar vond dit toch wel een leuke aanvulling.

Inderdaad nogal eenzijdig samengesteld, met veel nadruk op het 10cc van Stewart & Gouldman, dus zonder Godley & Creme.
Waarom de CD pas in '75 begint, zal wel met een rechtenkwestie te maken hebben. De eerste singles en albums verschenen op het UK-label en vanaf '75 stonden ze op Mercury. Maar het blijft natuurlijk raar dat klassiekers als The Wall Street Shuffle en Rubber Bullets ontbreken op een 10cc-verzamelaar.

In plaats daarvan krijgen we veel van de latere singles, die voor een deel aan mij voorbij waren gegaan. Maar de kwaliteit van door mij nooit eerder gehoorde nummers als Power of love, Runaway, We've hard it all before en Woman in love valt mij niet eens tegen. Al klinkt het wat gezapiger dan we gewend zijn van de heren en lijkt de nadruk iets te veel te liggen op de productionele kwaliteit i.p.v. het liedje zelf.

avatar van bikkel2
Tikkeltje onevenwichtig geval deze . Inderdaad vanaf ''75'' .
Een jaar later gingen G & C hun eigen eigenzinnige weg en we weten hoe dat uiteindelijk afliep .
Niet zo zeer dramatisch , maar wel een stuk mainstreamer en altijd keurig binnen de lijntjes .
24 Hours vind ik van de latere periode hun beste nummer .