Mobb Deep - Hell on Earth (1996)

Label: Loud

1. Animal Instinct (3:30)

met Ty Nitty en Twin Gambino

2. Drop a Gem on Em (4:18)
  3. Bloodsport (3:35)
  4. Extortion (3:32)

met Method Man

5. More Trife Life (3:45)
  6. Man Down (5:03)

met Big Noyd

7. Can't Get Enough of It (4:51)

met General G

8. Nighttime Vultures (4:29)

met Raekwon

9. God Pt. III (5:17)
  10. Get Dealt Wit (3:56)
  11. Shook Ones Pt. 1 * (4:12)
  12. Hell on Earth (4:35)
  13. Give It Up Fast (4:01)

met Nas en Big Noyd

14. Still Shinin (4:11)
  15. Apostle's Warning (4:06)
avatar van Shelter
ik hoorde dat die track eigenlijk "Fuck Tupac" heette, maar aangezien die vlak erna ward dood geschoten hebben ze er drop a gem on em van gemaakt

avatar van JLjuju
Shelter schreef:

Dat is volgens mij niet waar hoor...
Het heette altijd al Drop A Gem On Em, ze hebben alleen de singles uit de winkel gehaald nadat 2pac stierf.

avatar van Reint
Pff, wat een enge, nare beats van Havoc weer, en daaroverheen de typische, levensgevaarlijke lyrics en delivery van beide rappers. Anders dan op The Infamous, maar niet per se slechter. Ga dit binnenkort maar eens heel vaak draaien.

avatar van blunt187
Dit album blijft interessant het verveelt mij nooit, komt altijd wel weer tevoorschijn.

avatar van jemo3der
Gewoon hetzelfde niveau als The Infamous. Nog veel duisterder sfeertje trouwens.
Elk nummer is gewoon op gelijk niveau, dus er zitten geen kuttracks en ook niet echt uitblinkers.
5 sterren natuurlijk.

avatar van Jar0on
MOBB op hoog niveau nog! enige jammere vergelek met Infamous aan dit album vind ik de meer standaard beats maar voor derest goed! 4,5*

avatar van Raul
Behoorlijk sterk album, wel wat eenzijdig en daarom soms ietwat saai

Infamous vind ik een stuk beter, maar hier valt ook een hoop te genieten!

avatar van Nr.4
Erg hard album. Net geen Infamous, dat nog even wat rauwer klinkt. Ongelofelijk hoe bergafwaarts deze twee gasten zijn gegaan, ze maakten echt gruwelijke muziek. GOD pt. 3 m'n favoriet.

avatar van equalsthree
Begint goed maar niet super, vanaf GOD pt 3 begint het pas echt voor mij, en hoe!

4.5

avatar van Shelter
hahaha vind ik nu juist de eerste 3 echte knallers, man down ook vet en Nighttime Vultures
van de andere helft vind ik Hell On Earth meesterlijk

avatar van Ernie
Extortion mensen Extortion zowiezo in de top5 van de beste mobb deep songs bij mij!

avatar van He$$el_01
Hell on Earth!!! Die tweede verse van P is een van de beste verses ooit.

Die albums van Mobb Deep zijn typische albums waar ik zin in moet hebben. Erg duistere en agressieve sfeer waar ik niet altijd trek in heb. Als ik er dan wel weer eens zin in heb is het ook wel meteen genieten.

avatar van NastyOnWax
Extortion
wat een geniale track. Beats, lyrics, die hele sfeer, alles gewoon.

En ook heerlijk hoe Method Man deze woorden uitspreekt.

Young, black, and don't give a fuck

avatar van Ernie
NastyOnWax schreef:
Extortion
wat een geniale track. Beats, lyrics, die hele sfeer, alles gewoon.

En ook heerlijk hoe Method Man deze woorden uitspreekt.

Ah, medemensen die de genialiteit van Extortion inzien

avatar van NastyOnWax
Tuurlijk. Na één keer luisteren had ik die beat gelijk een week lang in m´n hoofd. Geniale track en wat mij betreft een Mobb Deep Classic. Als ik een keertje op mn playlist een Best of Mobb Deep zou maken zou Extortion er sowieso bij zitten.

avatar van Shelter
Ik snap de big hype rond GOD pt. III nooit helemaal.
Ja dat orgel sampeltje is best leuk en de beat knalt wel, maar ik vind het rappend niet echt een lekkere flow en tekstueel is het ook mager.

avatar van Jar0on
Damn wat vind ik hiphop rond deze tijd toch vet. Zo met Nas/Mobb Deep/Wu en alle producers en mcs in NY eromheen die elkaars werk ongelofelijk waardeerden en elkaar hielpen. Zoveel passie die ze erin gooide. Vanavond weer een avondje over alles van hiphop rond deze tijd in NY gelezen en ik blijf dat allemaal geweldig vinden.
Dit album doet me altijd daaraan denken. Perfecte producties van Havoc, heel veel fijne verses en alleen maar goede featurings.
Blijft zonde hoe Mobb Deep hun hoge niveau lang niet konden houden.

avatar van Holla
Inderdaad, dit album is fire. Ik vind The Infamous wat beter dan deze maar nummers als GOD pt. III, Hell on Earth en Drop a Gem on 'Em blijven tijdloos voor mij.

1 woord: Wow!

Gucci-Mane
Weet nog steeds niet welke beter is: Infamous of Hell on Earth.

Het komt niet vaak voor , dat je na een Masterpiece , nog een masterpiece kan neerzetten. Mobb Deep domineerde toch echt deze tijden gruwelijk.

avatar van Nr.4
Vind deze toch wel duidelijk wat minder dan The Infamous, waar ik geen minpunt op hoor. Op dit album staan wel wat saaiere tracks voor mij (can't get enough of it bijvoorbeeld). Maar genieten blijft het ook van dit album, dat sowieso.

Op dit album staan echt de gruwelijke rapbeats. Raw en hard.

Uitschieters zijn er op the infamous meer aanwezig, maar als geheel vind ik hell on earth toch een aangenamer album.

avatar van Dead_Presidents
Dit is mijn top 5