Herman's Hermits - Herman's Hermits on Tour [US] (1965)

Alternatieve titel: Their Second Album!

Label: MGM

1. Can't You Hear My Heartbeat (2:15)
  2. I'm Henry VIII, I Am (1:49)
  3. The End of the World (2:57)
  4. For Your Love (2:21)
  5. I Gotta Dream On (2:04)
  6. Don't Try to Hurt Me (2:04)
  7. Silhouettes (1:57)
  8. Heartbeat (2:45)
  9. I'll Never Dance Again (3:00)
  10. Tell Me Baby (2:12)
  11. Traveling Light (2:31)
avatar van nlkink
Gewoon een verzamelalbum met studio opnames!!!
Je zou bijna denken dat het een live album is. Dat geintje werd vaker uitgehaald en ook nog met bekende acts in de zestiger jaren. Titels van verzamelalbums die suggereerden dat het om live opnames ging: Beatles In Italy, Kinks In Germany, Magic Bus - The Who On Tour.

avatar van RuudC
Het is wel echt lastig om te bepalen welke albums er toe doen in deze marathon. Om nou losse singles te beoordelen is nou ook niet echt iets waar ik op zit te wachten. Omdat het toch nauwelijks een half uur duurt per plaat, doe ik er dan maar ook liever iets teveel. Veel nummers hier die op het debuut stonden. Helaas ook een aantal die te zoet, te lief en ook te slecht zijn. Gelukkig ook de betere songs overigens en er komen zelfs nog enkele goede bij, want bij vlagen is dit echt stukken beter dan het album dat eerder in 1965 verscheen. Herman's Hermits hebben hier de zaken wat beter voor elkaar en af en toe kan ik best genieten van de beatsfeer. Dat dit album een tikje minder truttig klinkt, scheelt al een hoop.

Tussenstand:
1. Herman's Hermits On Tour
2. Herman's Hermits

avatar van lennert
Ja, zo kom ik ook aan een nieuw album. Dezelfde nummers met dezelfde songtitels, of de songtitels iets aangepast. De jaren '60 waren een vreemde tijd op het moment dat popmuziek zich net begon te ontwikkelen zo te zien. Mijn kritiek blijft echt voor het gros staan, ook mijn pluspunten. I'm Henry VIII., I Am! en For Your Love zijn best leuk en voor de rest is het heel veel zoete drap. Urgh, Heartbeat kan ik moeilijk nog een tweede keer aanhoren en ik had al gehoopt dat ik het niet nog een keer hoefde te horen. Tell Me Baby past eveneens goed in het rijtje 'rock-n-roll-meuk' waar ik niets mee kan.

Ach, het is... iets beter dan het vorige album?

Tussenstand:
1. Herman's Hermits On Tour
2. Herman's Hermits

avatar van jorro
De Amerikaanse versie van het titelloze debuutalbum van Herman's Hermits. Dat het de alternatieve naam 'Their Second Album' draagt is wel misleidend, net als de toevoeging 'On Tour'.
Los daarvan is het een heel braaf album met als hit 'I'm Henry VIII, I Am', en het van de Yardbirds bekende 'For Your Love'. Toch vind ik het niet slecht. Het zijn leuke melodietjes alleen ontbreekt een beetje een bite.
Op 94 in de 100 Greatest Albums of 1965 en 246 in BestEverAlbums 1965/