Herman's Hermits - The Best of the EMI Years (1992)

Alternatieve titel: Volume 2 1967-1971

Label: EMI

1. There's a Kind of Hush (2:36)
  2. Green Street Green (2:13)
  3. Little Miss Sorrow, Child of Tomorrow (2:34)
  4. One Little Packet of Cigarettes (2:01)
  5. Don't Go Out into the Rain (You're Going to Melt) (2:13)
  6. Jezebel (3:24)
  7. Busy Line (2:30)
  8. Museum (2:40)
  9. Rattler (3:15)
  10. I Can Take Or Leave Your Loving (2:34)
  11. It's Nice to Be Out in the Morning (2:26)
  12. Ooh, She's Done It Again (2:18)
  13. Sleepy Joe (3:11)
  14. Sunshine Girl (2:39)
  15. The Most Beautiful Thing in My Life (1:54)
  16. Somehting Is Happening (3:10)
  17. My Sentimental Friend (3:17)
  18. Here Comes the Star (3:23)
  19. Years May Come, Years May Go (3:39)
  20. Bet Yer Life I Do (2:38)
  21. Lady Barbara (3:44)
  22. Oh, You Pretty Thing (3:04)
avatar van nlkink
We hadden deel een al en we konden deel twee er goedkoop bij krijgen. En ik was best wel een beetje nieuwsgierig naar de muziek op deel twee. Wilde het toch een keer gehoord hebben. Alle hits en bekende nummers uit de periode 1967-1971 staan er op. Rond 1968 begon er toch wat frictie te ontstaan binnen de groep. De groepsleden begonnen zich in toenemende mate te ergeren aan de pogingen van Mickie Most om Noone klaar te stomen voor een solo carrière. De druppel die de emmer deed overlopen was de keuze van Most en Noone voor de single 'Here Comes The Star'. Toen het nummer moest worden opgenomen weigerde de groep om het in te spelen. Daarop werd het nummer met sessiemuzikanten opgenomen en op single uitgebracht. In 1969 werden er nog 50 rock 'n roll nummers opgenomen voor een dubbelalbum met de titel 'Rock 'n Roll Party' maar uiteindelijk is dat album op de plank blijven liggen. In 1970 scoorde de groep hun laatste top 10 hit met 'Years May Come, Years May Go'. In 1971 verliet Noone alsnog de groep om een weinig succesvolle solo carrière te beginnen.