UB40 - Cover Up (2001)

Reggae
Label: Dep

1. Rudie (4:28)
  2. Sparkle of My Eyes (4:13)
  3. Really (4:15)
  4. The Day I Broke the Law (3:27)
  5. Let Me Know (4:20)
  6. Cover Up (3:57)
  7. Walk on Me Land (5:40)
  8. Something More Than This (4:46)
  9. Everytime (3:27)
  10. I'm on the Up (3:13)
  11. Look at Me (4:16)
  12. Since I Met You Lady (3:15)
  13. Walked in the Rain (5:57)
  14. Write Off the Debt (5:06)
Lekkere ub40 album, niet alle nrs zijn goed maar het geheel kan over het algemeen wel boeien.

Pieter Paal
Deze cd heb ik een jaar na de release voor € 11,99 gekocht, maar later zag ik 'm weer € 5 in de afprijsbakken staan.
Als ik deze cd uit het doosje haal, is het meestal voor de nummers
'Sparkle of My Eyes', 'The Day I Broke the Law' en 'Look at Me'.
De originele versie van 'Sparkle' heb ik nooit gehoord, maar dit wijsje bleef na de eerste draaibeurt in mijn hoofd hangen, terwijl ik rest van de songs alweer vergeten was.
De song 'Cover up' klinkt als een reclamespot voor Durex. Er is ook een versie featuring Nuttea die 'Couvre la' heet. Als ik het goed heb is Lady Saw ook op dit album aanwezig.
Dit is toch duidelijk een album voor de echte fans.

avatar van lennon
0,5
Hier ben ik afgehaakt... wat slecht is dit zeg.....

avatar van PEN15
Dat eerste woord zou goed passen bij een van hun andere albums.