Polvo - Exploded Drawing (1996)

Label: Touch and Go

1. Fast Canoe (6:41)
  2. Bridesmaid Blues (3:31)
  3. Feather of Forgiveness (3:45)
  4. Passive Attack (1:13)
  5. Light of the Moon (2:12)
  6. Crumbling Down (3:06)
  7. Street Knowledge (1:51)
  8. High-Wire Moves (4:21)
  9. Monoloth (2:52)
  10. In This Life (4:05)
  11. The Secret's Secret (2:04)
  12. Snowstorm in Iowa (2:24)
  13. The Purple Bear (3:28)
  14. Taste of Your Mind (3:51)
  15. Missing Receipts (1:47)
  16. When Will You Die for the Last Time in My Dreams (11:43)
avatar van itchy
Polvo brouwde een inventief mengseltje tussen math- en indierock en op deze plaat (dubbelelpee) musiceert de band op de toppen van haar kunnen. Onorthodoxe inventieve gitaarlijntjes en grillige composities zorgen voor een spannende luistertrip. Samen met de EP Celebrate The New Dark Age essentieel Polvo-materiaal.
Typerende gortdroge Touch 'n Go produktie ook van Bob Weston (Shellac).

jeko
Nr.16

avatar van we tigers
Zojuist uit de 2 eurobak gevist. Altijd leuk om dergelijke ontdekkingen te doen; deze Polvo had ik nog niet (alleen today's active lifestyle en deze klinkt een stuk strakker).
Valt weinig van te merken dat dit inmiddels twaalf jaar oud is. Lekker spul.

jeko
2 euro geluksvogel

avatar van itchy
Ik heb deze maar eens op 5* gezet. Deze plaat heeft zich in de loop der jaren bewezen en is een vaste waarde in mijn collectie, verveelt nooit en is gewoon steengoed. Dubbel en dwars verdiend!

avatar van scabiosa
speciaal plaatje, doet me soms denken aan Karate...
ik hou wel van die gortdroge sound

avatar van Paap_Floyd
Lekkere sound, maar ik hou niet zo van deze zang. Vooralsnog niet hoger dan 3,5*

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Zeer positieve verrassing. Dit album blind gekocht bij een discogs bestelling omdat iok de naam kende. En dit is dan weer zo'n leuke ontdekking vooral weinig $2,-- geld.

Verrassend vooral de muzikale lagen die sonjms doen denken aan Flaming Lips en dan weer aan Sonic Youth. Idd was de zanger beter zou dit nog hoger scoren.