Between Interval - Secret Observatory (2005)

Zweden
Electronic
Label: Spotted Peccary

1. Garden of the Divine (18:15)
  2. Surreptitious Ritual (14:53)
  3. Forested Veins (14:30)
  4. Entropy (8:41)
yorgos.dalman
Bezong Lustmord met 'Places where the black stars hang' al op meesterlijke wijze de duistere kant van het heelal - Between Interval doet het wat lichter van toon.

De Zweed Stefan Jönsson biedt ons vier lange uitgestretchte composities, allen met minimale verschuivingen. Clusters van schitterende sterrenstelsels doemen op, oplichtende gasnevels, een verre super-nova...

Afhankelijk van het standpunt dat men wenst in te nemen is deze minimale ambient of hypnotiserend en koel of vlak en ijl; ik moest hierbij een beetje denken aan 'Trances and drones' van Robert Rich wat men hetzelfde compliment / euvel toe kan dichten.

yorgos.dalman
Heb inmiddels de andere drie albums van Between Interval gekocht en ik heb zowaar een nieuwe ontdekking gedaan.

RADIO SILENCE is melodieuzer van aard en lijkt met zijn vage radioruis af en toe op de soundtrack van de angstaanjagende, kleine Amerikaanse film CLEAN, SHAVEN (Lodge Kerrigan - 1995).
De albums AUTUMN CONTINENT en met name THE EDGE OF A FAIRYTALE zijn ook prachtig. Bij tijd en wijlen ritmisch, maar vaak lang uitgesponnen, kruipend en donker (zonder meteen duister te zijn).

Beluister maar eens een paar tracks op www.spottedpeccary.com

Zou CorvisChristi deze act kennen?

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
yorgos.dalman schreef:

Zou CorvisChristi deze act kennen?

Nee, maar m'n interesse is gewekt .
Altijd interessant om weer eens wat obscure ambient-klanken te leren kennen. Bedankt voor de tip!!