Slowdive - Blue Day (1992)

Label: Creation

5. Losing Today (4:59)
  6. Shine (5:21)
  7. Albatross (5:13)
avatar van Helmp
Eerste bericht bij dit pareltje. Helaas heb ik dit ep-tje niet orgineel, maar wat een ervaring.
Het begint gelijk ultiem met Slowdive die je meeneemt naar de Shoegazewereld in een utopisch muzieklandschap.
Avalyn I gaat door en doet niet veel onder voor de vorige. De heerlijke galm neemt je helemaal mee.
She Calls is weer ruim 5 min luisterplezier met genoeg gitaar effecten om het publiek helemaal uit het oog te verliezen.
Bij Morningrise kan er ook weer heerlijk weggedroomd worden, maar met genoeg body om de aandacht erbij te houden.
op Losing Today wordt het allemaal wat rustiger en kakt de boel een beetje in, wat ik op zich niet erg vind. Op Shine drijft Rachels stem op de ruis en melody die heerlijk voorkabbelen.
Albatros heeft bij 2:42 en 4:00 een heerlijke opleving die een beetje het idee dat je op Antartica staat doorbreekt. Ik voel de kou bijna.
Totaal een super plaatje!

avatar van Cygnus
Een verzameling nummers van de ep's van Slowdive, die out of print is. Helaas, want wat hier op staat, is het beste werk van Slowdive. Alle reden dus om de 2CD-editie van Just for a Day te kopen, want op de bonusdisc staan al deze nummers, aangevuld met meesterlijke Avalyn II de beste cover aller tijden, Syd Barret's Golden Hair.

avatar van Mindscapes
Vandaag (Record Store Day) aangeschaft op prachtig lichtblauw vinyl, ze hadden er redelijk wat exemplaren van in de Gentse Music Mania.

avatar van TornadoEF5
Van de verzamelalbums zal dit de beste aankoop zijn samen met de vier reguliere albums. Dit bevat de inhoud van de eerste twee EP's.