De La Soul - The Best Of (2004)

Label: Rhino

1. Me Myself and I (3:44)
  2. Say No Go (4:21)
  3. Eye Know (4:12)
  4. Magic Number (3:16)
  5. Potholes in My Lawn (3:49)
  6. Buddy (4:55)

met Jungle Brothers, Phife Dawg en Q-Tip

7. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey) (4:07)
  8. Roller Skater Jammed Named "Saturdays" (4:01)

met Vinia Mojica

9. Keepin' the Faith (4:44)
  10. Breakadawn (4:15)
  11. Stakes Is High (5:30)
  12. 4 More (4:19)

met D.V. Alias Khryst

16. Baby Phat (3:50)

met Devin the Dude

17. Watch Out (3:36)
  18. Buddy [Native Tongue Decision Version] * (7:16)

met Jungle Brothers, Monie Love, Phife, Q-Tip en Queen Latifah

19. Stakes Is High [Remix] * (4:48)

met Mos Def en Truth Enola

20. The Bizness * (5:43)

met Common

21. Stone Age * (4:12)

met Biz Markie

22. Big Brother Beat * (3:43)

met Mos Def

23. 4 More [Clean Version] * (4:20)

met Zhané

24. So Good * (4:27)

met Camp Lo

25. I.C. Y'ALL * (3:23)

met Busta Rhymes

26. Held Down * (4:55)

met Cee-Lo

27. What We Do (For Love) * (5:05)

met Slick Rick

totale tijdsduur: 1:10:41 (1:58:33)
avatar van Niek
Goede Best of cd.. Alle 'musts' staan erop. 4*

avatar van luc011190
WHHHHHAAA GEEN ROCKCO KANE FLOW?!

avatar van mstb
Mijn eerste cd van De La Soul en vind hem wel goed. 4 sterren!

avatar van FunkyMonk
Niek schreef:
Goede Best of cd.. Alle 'musts' staan erop. 4*

Bijna allemaal! Trouble in the Waters met Dj Honda staat er niet op; en dat is een héél vette track.

EVANSHEWSON
Stakes is High en natuurlijk Me, Myself and I, daarvoor heb ik deze eens meegenomen op een rommelmarktje, voor de rest heb ik zeer weinig met deze muziek.

Ga me er verder niet over uitspreken, maar vaak draai ik dit niet en helemaal uitzitten kan ik al helemaal niet!

avatar van rudiger
EVANSHEWSON schreef:

ik dacht dat jij hier 4,5 ster voor wou geven.

avatar van Shinobi
Aardige verzamelaar, die relaxed is om te luisteren. Als je de Special Edition hebt is disc 2 ook wel te doen, staan wel wat lekkere remixes op.

Ik geef 'm 4 sterren.

avatar van tnf
tnf
Deze heb ik een tijdje geleden meegepakt. Een handig en qua singles volledig overzicht (géén ontbrekende grote hits) wat bovendien keurig chronologisch op de cd gezet is. Daar kunnen veel samenstellers van veel andere best of/greatest hits-cd's nog iets van leren.

Een aantal favorieten staan er niet op, wat logisch is aangezien dat albumtracks en remixen zijn. Maar ach, dan pak ik de cd's waar ik die wel op heb staan er wel bij. Pluspunt van deze is weer dat de radio-versie van Ring ring erop staat, en die vind ik leuker dan de album-versie.

avatar van Outblasty
Waar kan ik de versie van ring ring ring horen met de saxofoon? Ik lees het overal maar ik ken alleen nog maar die van De la soul is dead.

avatar van Niek
Hierop. En op Youtube.

|Joël|
Als je toch via YouTube gaat vergeet dan niet de video van Saturdays op te zetten!
Een soort disco-mix is het volgens mij en de video vind ik leuk.