Roy Orbison - There Is Only One Roy Orbison (1965)

Label: MGM

1. Ride Away (3:33)
  2. You Fool You (2:11)
  3. Two of a Kind (2:40)
  4. This Is Your Song (2:20)
  5. I'm in a Blue, Blue Mood (1:54)
  6. If You Can't Say Something Nice (2:26)
  7. Claudette (2:01)
  8. Afraid to Sleep (2:18)
  9. Sugar and Honey (2:25)
  10. Summer Love (2:30)
  11. Big as I Can Dream (2:10)
  12. Wondering (2:20)
please look on my site over the greatest singer ever Mr Roy Orbison

http://www.everyoneweb.com/royorbisn/ and give your opinion

avatar van jorro
Het hoogtepunt van Roy Orbison lag in de jaren voor 1965. De songs op dit album kunnen me dan ook maar matig bekoren. Het is vooral veel van hetzelfde. Ook mis ik een beetje het elan van de voorgaande jaren.
Kort samengevat bevat het album eigenlijk alleen teleurstellende nummers
Op 91 in de 100 Greatest Albums of 1965 en 135e in de BestEverAlbums van 1965

avatar van AOVV
Zeker een degelijke plaat van Orbison. Zijn twee 1965-albums vind ik nog steeds de moeite (Orbisongs is wel een soort van compilatie), de jaren daarna werd het allemaal wel wat minder, tot die fabuleuze comeback natuurlijk. De invulling (songmateriaal, uitvoering, presence) hebben we allemaal al wel 'ns gehoord van Orbison (en beter ook), maar dat neemt niet weg dat songs als Ride Away, This Is Your Song, Afraid to Sleep en Wondering gewoon uiterst aangenaam zijn om naar te luisteren.

3,5 sterren