Simple Minds - This Is Your Land (1989)

Label: Virgin

1. This Is Your Land (6:17)

met Lou Reed

2. Saturday Girl (6:10)
  3. Year of the Dragon (3:05)
avatar van candlebox
Ik vind het vreemd dat "saterday girl" het album niet gehaald heeft, 1 van de betere nummers uit die periode! "year of the dragon" hadden ze in de kast mogen laten. Hetzelfde geldt eigenlijk voor "goodnight" op de "let there be love" SINGLE, ook 1 van hun betere nummers.

avatar van musicfriek
Ik blijf het een raar verschijnsel vinden dat er cd-singles zoals deze op de site toegevoegd mogen worden, maar goed, dat ben ik...

candlebox schreef:

Ik ben juist heel erg blij dat "Saturday girl" het album niet gehaald heeft.
Ik vind dit zelfs tot één van de slechtere nummers behoren die ik ooit van Simple Minds gehoord heb.
Zelf als b-kantje voor een single nog niet eens is waardig, maar goed dat is mijn mening. Laat Jim Kerr maar uit volle borst zingen in plaats van dat gejank met "Saturday girl".

SoundWave schreef:

Ik ben juist heel erg blij dat "Saturday girl" het album niet gehaald heeft.

Laat Jim Kerr inderdaad maar uit volle borst zingen, maar ik vind niet dat ie jankt op Saturday Girl hoor... ook ik vind het een van hun betere b-kantjes, al ben ik toch in de eerste plan fan van GOODNIGHT. Dat had zeker op Real Life gemoeten ipv. bijvoorbeeld ondingen zoals "let the children speak" of "ghost rider esp".

Maar... Saturday Girl: niks mis mee hoor

Helahola.. en vergeten we niet de schitterende instrumental YEAR OF THE DRAGON !! Wauw!

"Let the children speak" vind ik ook absoluut een onding dat ben ik helemaal met je eens c-moon. "Ghost rider" vind ik zelf nog wel redelijk, maar ook zeker geen hoogvlieger.
Ja,...en Saturday Girl ik vind het persoonlijk helemaal niks, maar zo verschillen meningen.

avatar van orbit
Aardig nummer This Is Your Land, maar mist bezieling.. zoals veel van het SM-werk rond deze periode.
Wat dat betreft vind ik die Black and White zeker wel een terugkeer naar enige vorm

orbit schreef:

Mist bezieling??
Dat kan je toch niet menen??? De hele Street Fighting Years album is toch pure kippenvel?!!!!

Een zwaar geladen album, erg politiek ook.. Ok.. niet ieders ding, dat lijkt me logisch, maar een zeer knap album, een rijk muzikaal palet.. vol finesse en breekbaarheid...

allez.. nu.. dat vind IK he ..
En ja "Black & White 050505" is schitterend

avatar van orbit
c-moon schreef:

Mist bezieling??

Nee c-moon, hier moet ik je toch teleurstellen.. ik hou helemaal niet van hun street fighting years plaat en die sound Ik vind het veel te gladgeproduceerde en nogal pompeuze popmuziek, die me teveel aan dingen als dire straits of springsteen doen denken. Ook dit nummer.

Doe mij hun oudere werk maar.

orbit schreef:

Doe mij hun oudere werk maar.

Tja... ik begrijp wat je bedoeld, maat ga niet akkoord!
Maar goed.. We kunnen het nu ook niet altijd ééns zijn he

SFY: glad: nee hoor, pompeus, symfonisch, .. jajaja.. het zal niet voor niet zijn dat vele van mijn vrienden die zo niet into pop zijn maar meer symfonische rock en progrock net die Simple Minds plaat weten te apprecieren !

Wat mezelf betreft: ik hou ook enorm van Prog & Symfo, en zie dus wel ergens de "link", maar zoals menigeenn al kon vermoeden is mijn muzikale smaak ook wat breder: van kleinkunst over rock, naar newwave en hardrock, metal, maar even goed symfonische rock, progrock en progmetal

Enfin... om terug naar de minds te keren: ik vind dit een schitterende ep met al even schitterende "b kanten"

avatar van PUbu
Sorry C-Moon smaken verschillen gelukkig dat is goed voor de spanning dat de muziek mooi maakt, maar bij deze single sloten ze een mooie periode af, ook omdat ik een fan van Reed ben. En in 2006 even weer een opleving

avatar van Korreltje Zout
Saturday Girl is natuurlijk de reden om dit plaatje te hebben. Het 1e nummer staat op de CD, en het laatste nummer is niet veel soeps.