Bad Company - Burnin' Sky (1977)

Label: Island

1. Burnin' Sky (5:09)
  2. Morning Sun (4:07)
  3. Leaving You (3:24)
  4. Like Water (4:19)
  5. Knapsack (1:20)
  6. Everything I Need (3:24)
  7. Heartbeat (2:38)
  8. Peace of Mind (3:25)
  9. Passing Time (2:30)
  10. Too Bad (3:52)
  11. Man Needs Woman (3:46)
  12. Master of Ceremony (7:13)
avatar van The Wep
dit 4e album kan niet tippen aan de vorige 3, maar ligt toch lekker in het gehoor. Alleen het nummer Knapsack live opgenomen tijdens een melig onderonsje is totaal overbodig en zeer irritant. Het laatste nummer Master of Ceremony doet mij heel erg denken aan Macho City van de Steve Miller Band.

avatar van Brutus
Dit is een erg zwak album van Bad Company.
Kan absoluut niet tippen aan de 3 vorige.

avatar van matthijs
track 1 en 3 zijn toch wel errug lekker hoor jongens!

Ozric Spacefolk
Heerlijke, kalme plaat, met een veel te lage eindscore, als je het mij vraagt.

avatar van RuudC
Ook hier is van dat lieve karakter weinig meer over. Niet dat Bad Company nu ineens stoer klinkt, het is meer dat allemaal wat gewoontjes is geworden. De groep klinkt niet meer zo enthousiast als voorheen met flauwe doorsnee songs als gevolg. Knapsack? Waarom zet je dat in Wodansnaam op je plaat? Zei ik niet meer zo enthousiast? Zeg maar gerust uitgeblust. Dit album klinkt als een verplicht nummertje met songs die je eigenlijk al honderden keren gehoord hebt. Ook Paul Rodgers heeft weinig zin om de boel te redden. De halve tijd zingt hij maar ingetogen en flets. Soms klinkt dit album wel ok, maar even vaak is het gewoon bedroevend saai.

Tussenstand:
1. Bad Company
2. Run With The Pack
3. Shooting Star
4. Burnin' Sky

avatar van lennert
Het album begint met Burnin' Sky nochtans erg sterk. Ook het met dwarsfluit aangevulde Morning Sun is een prachtige en krachtige ballad waar ik zonder moeite vaker naar kan luisteren. Pas tijdens Knapsack (waarom??) en Everything I Need merk ik wel dat het me inderdaad ook wat minder doet dan bij de vorige albums het geval was. Toch vind ik ook Too Bad nog best een lekkere song, maar het afsluitende Master Of Ceremony is toch weer vooral saai. Echt niet het ergste dat ik ooit heb gehoord en op de achtergrond luistert het fijn weg, maar in vergelijking met de drie voorgangers toch beduidend minder.

Voorlopige tussenstand:
1. Shooting Star
2. Run With The Pack
3. Bad Company
4. Burnin' Sky

avatar van Zwaagje
Ondanks de lage score hier vind ik dit persoonlijk nog steeds een fijne plaat. Vandaag voor het eerst in jaren weer eens op gezet en aangenaam verrast.

avatar van jorro
Aangekomen op plaats 42 van de Oor jaarlijst 1977 tref ik dit album aan. Een album dat 4 nummers lang nog wel OK is, maar daarna is er nauwelijks nog iets te genieten. Kortom een zeer tegenvallend album.
Een nummer als Knapsack zal grappig bedoeld zijn, maar is zelfs daarin niet geslaagd.
Bad, Bad Company 2,5*