Fields of the Nephilim - Mourning Sun (2005)

Label: SPV

1. Shroud (Exordium) (5:43)
  2. Straight to the Light (6:25)
  3. New Gold Dawn (7:58)
  4. Requiem (Le Veilleur Silencieux) (7:21)
  5. Xiberia (Seasons in the Ice Cage) (7:33)
  6. She (9:26)
  7. Mourning Sun (10:34)
  8. In the Year 2525 * (9:28)
avatar van VanDeGriend
freddze schreef:
'Elizium' is voor mij ook nog altijd onovertroffen
Dat is inderdaad een geweldige plaat. Snapte niets van de matige kritieken die de plaat destijds kreeg.Gelukkig al lang erkend als een van de hoogtepunten uit de gothic (de echte dan he...niet dat gedoe van vandaag de dag). Deze Mourning Sun haalt het niet bij Elizium maar is niettemin een voortreffelijke comeback

avatar van orbit
The Nephilim is te onevenwichtig vind ik, deze vind ik samen met Elizium zeker hun beste!

avatar van Castle
Mourning Sun in de auto laten knallen. Heerlijk genoten van een goed album. Mooi uitgebalanceerd, McCoy en consorten zijn het echt niet verleerd.

avatar van reptile71
Castle schreef:
En je stem opgewaardeerd zeker? Je eerste bericht klonk namelijk niet naar 4,5 ****

Persoonlijk heb ik wat gemengde gevoelens over dit album. Sommige nummers vind ik behoorlijk goed, maar zo nu en dan wordt het me ook allemaal wat te veel aangedikte goth. Uiteraard altijd nog beter dan veel 'gothic rock' die we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen.

avatar van wizard
Het heeft even geduurd, maar ik begin dit album steeds meer te waarderen. In vergelijking met Elizium, het enige andere album dat ik van deze band ken, vind ik dit album wat minder subtiel en het songmateriaal een beetje minder sterk.
Het hogere 'van dik hout zaagt men planken'-gothicgehalte stond me eerst wat tegen, maar ik begin het te waarderen.

avatar van wizard
Dit album haalt het toch niet met Elizium, en materiaal dat net zo sterk is als sommige nummers van The Nephilim is hier eigenlijk ook niet te vinden. Toch is dit wel een aardig album. Soms is het echter wat te monotoon.

3.5 derhalve.

avatar van Bastiaan Tuenter
Niet mijn ding. Maar wel een prachtig openingsnummer. Meer een intro eigenlijk. Maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Prettige plaat, maar wel meer rock dan de ouwe hap, maar dat mag de pret niet drukken.