Broken Flowers (2005)

Label: Decca

1. The Greenhornes en Holly Golightly - There Is an End (3:05)
  2. Mulatu Astatke - Yegelle Tezeta (3:14)
  3. The Tennors - Ride Your Donkey (2:09)
  4. Marvin Gaye - I Want You (3:56)
  5. Mulatu Astatke - Yekermo Sew (4:04)
  6. The Brian Jonestown Massacre - Not If You Were the Last Dandy on Earth (2:47)
  7. Holly Golightly - Tell Me Now So I Know (2:02)
  8. Mulatu Astatke - Gubelye (4:40)
  9. Sleep - Dopesmoker (3:57)
  10. Oxford Camerata - Requiem, Op. 48 (Pie Jesu) by Gabriel Fauré (3:48)
  11. Dengue Fever - Ethanopium (4:36)
  12. The Greenhornes - Unnatural Habitat (2:08)
Vond dit een behoorlijk amusante film, maar de soundtrack was wel erg leuk! Veel muziek komt van een verzamelCD die de Ethiopische buurman voor de hoofdrolspeler heeft gebrand, zodat hij wat heeft te luisteren op reis (want dat gaat Bill Murray in deze film). Hij staat vol met Ethiopische jazz (zo maar even dit genre toevoegen) en dat wordt het helemaal in 2006!

Erg fijne muziek, ik ga zeker 's op zoek naar bands als Mulatu Astatke.

dutch2
Nummer 6 heeft trouwens wel een erg grappige titel.

Is de film echt een beetje leuk, Herman? Volgens mij draait hij nog steeds in ons aller Kijkhuis, dus kan ik er nog naar toe.

Hij is zeker de moeite waard om heen te gaan. Als je positief tegenover Murray in Life Aquatic en Lost In Translation staat, ga je er vast een hoop plezier aan beleven.

Ik heb hem zelf ook in het Kijkhuis gezien, trouwens.

dutch2
Thnx, Lost in Translation vond ik geweldig dus ik waag het er maar op!

Weet niet of je ook op Moviemeter zit, maar anders moet je daar maar even laten horen wat je er van vond (of gewoon hier). Ben wel benieuwd.

avatar van aslan
aslan (crew)
en laten we holly golightly niet vergeten

herman schreef:

Ik heb hem net gezien. Leuke film inderdaad! Thematisch niet erg origineel maar wel vermakelijk ingevuld. Leuk ook dat deze film zich een keer niet in een Amerikaanse stad afspeelt maar in allerlei landelijke uithoeken. Zo ziet Amerika er meteen een stuk vriendelijker uit.

On topic: leuke muziek ook, alleen jammer dat dat ene Ethiopische wijsje wel heeeeeel vaak terugkomt. Maar verder een prettige afwisseling van Westerse en Ethiopische muziek.

avatar van aslan
aslan (crew)
dutch2 schreef:

BTW: Erg leuke dochter ook, die Lolita

kwamen ze je allemaal zo maar 'ns uitwuiven, zeker

dutch2 schreef:
BTW: Erg leuke dochter ook, die Lolita

Ja, dat kun je wel zeggen.

avatar van John Doe
herman schreef:
What happened to that grooving CD i burnt for you Prachtige film en ook inderdaad zalige muziek. Moet de soundtrack nog steeds opsporen. Ik ben het net zo als Winston aan het aanpakken

Raekwon the chef
nummer 10 is in ieder geval heel mooi

avatar van misja82
Geweldige soundtrack. Een goede mix van rock/pop songs, reggae, ethiopian jazz en een mooi klassiek nummer. Het schreeuwerige dopesmoker vind ik er niet goed tussen passen. Ik heb deze cd veel gedraait en ook nu staat ie weer regelmatig op. Via deze soundtrack oa the greenhornes en mulatu astatke ontdekt.
Aanrader.
(over de film zelf ben ik niet erg onder de indruk, maar dat terzijde. overigens heeft jim jarmusch bij al zijn films geweldige muziek. denk aan John Lurie, Tom Waits, Neil Young)

avatar van Hendrix4live
The Greenhornes!