Jack Nitzsche - The Exorcist (1973)

Score
Label: Warner Bros.

1. Iraq (1:57)
  2. Georgetown/ Tubular Bells (5:27)

met Mike Oldfield

3. Five Pieces for Orchestra, OP10 (1:16)
  4. Polymorphia (11:48)
  5. String Quartet (7:11)
  6. Windharp (2:41)
  7. George Crumb - Night of the Electric Insects (1:38)
  8. Kanon for Orchestra and Tape (9:49)
  9. Tubular Bells (0:27)

met Mike Oldfield

10. Fantasia for Strings (2:11)
avatar van starbright boy
Voor zover ik heb kunnen nagaan tijdens het controleren is dit originele soundtrackalbum alleen op cd heruitgebracht in Japan. Vreemd.
Overigens is alleen Tubular Bells van Mike Oldfield, de rest is van Jack Nitzsche.

neo
Dat klopt. Morricone's score van 2 is wel wereldwijd uitgebracht.

k kan dit niet hebben, iedereen kent den deze,
behalve 'k weer eens!

is deze ergens te koop??

avatar van Darkzone
Ik heb deze soundtrack eindelijk op lp gescoord via mp, en wat mij opvalt is dat de Tubular Bells op de soundtrack NIET uitgevoerd is door Mike Oldfield, maar door The Mystic Sounds. Zal wel een rechtenkwestie zijn.
Dus de gegevens hierboven kloppen niet.

avatar van Theoden King
De versie van TB is inderdaad niet van Mike Oldfield. Verder een effectieve, creepy soundtrack die goed bij de film past. Individuele tracks zijn echt goed gekozen, maar als geheel is het naar mijn smaak teveel een allegaartje.