L.A. Guns - Hollywood Vampires (1991)

Label: Polydor

1. Over the Edge (5:42)
  2. Some Lie 4 Love (3:36)
  3. Kiss My Love Goodbye (4:43)
  4. Here It Comes (4:39)
  5. Crystal Eyes (5:53)
  6. Wild Obsession (4:16)
  7. Dirty Luv (4:31)
  8. My Koo Ka Choo (4:07)
  9. It's over Now (4:11)
  10. Snake Eyes Boogie (2:58)
  11. I Found You (3:43)
  12. Big House (4:12)
Ozric Spacefolk
1991: productietechnieken waren op hun best...

Lekker vol geproduceerde glam-plaat van deze band rond Tracii Guns en Phil Lewis.
Waanzinnig eerste track laat al direct zien, wat L.A. Guns in hun mars hebben...
Het nummer is bekend van de film Point Break.

Verder staat de plaat bol van de heerlijke rockers en mooie ballads...

Ozric Spacefolk
Wild Obsession funkt de pan uit en Crystal Eyes is de mooiste ballad van de band.

avatar van Metalhead99
Inderdaad een prachtige productie!
Favorieten van dit album zijn het prachtige Crystal Eyes en het lekker foute en rockende Dirty Luv.
Wederom een sterke plaat met sterk gitaarwerk en mooie zang van Phil Lewis.

avatar van wizard
Naar aanleiding van het autobiografische boek Hell Bent for Leather van Seb Hunter kwam ik bij dit album uit. Weliswaar worden L.A. Guns niet genoemd in het boek, of in ieder geval niet genoeg om me te zijn bijgebleven, maar een groot deel van het boek gaat over glam metal en sleazerock. Op Guns n' Roses na ken ik weinig bands die dat soort muziek maken. Deze week geprobeerd de schade in te halen, en dan is L.A. Guns toch een naam die regelmatig voorbij komt.
Na het openingsnummer heb je het sterkste nummer ook meteen gehad. Over the Edge is echter zo sterk dat het me het album als het ware binnentrok, zodat het net wat minder uitmaakt dat de teksten soms erg slecht zijn, en niet alle nummers even sterk (met name de ballads zijn tenenkrommend *Crystal Eyes...pfff*). Met het overgrote deel van het album is gelukkig niets mis.

Hollywood Vampires bleek een vermakelijk en afwisselend rockalbum. Beter dan ik me had voorgesteld van tevoren. Minder smerig ook, trouwens. Al met al toch een aangename verrassing.

Verrassend goed album. Ik had er niets van verwacht. Het is allemaal wat braver dan Guns n Roses en Motley Crue, maar als je de plaat wat vaker luistert dan zitten er wel een paar hele mooie oorwurmen bij. Crystal Eyes is een van de beste ballads die ik ooit gehoord heb.

avatar van vielip
Klopt, dit is een prima plaat! De koers wordt lichtelijk verschoven ten opzichte van eerder werk. Iets minder uitbundig en schreeuwerig voor mijn gevoel. Doen ze goed.

avatar van Kronos
Ik weet nog dat ik dit album op mijn verlanglijstje had staan maar dat de cd niet zo makkelijk te vinden was. Toen lagen er in de MediaMarkt een keer ineens vijf exemplaren. Raar, want zo bekend is dit album niet en het was al meer dan twintig jaar oud. Een foutje in de bestelling moet de oorzaak geweest zijn. Het was in de periode dat het debuut van Hollywood Vampires, de band van Johnny Depp en Alice Cooper, ging verschijnen.

avatar van vielip
Dan heeft de inkoper maar zo wat aangeklikt lijkt het