The House of Love - 1986-88 (2001)

Alternatieve titel: The Creation Recordings

5. Man to Child (2:50)
  6. Salome (2:30)
  7. Love in a Car (4:00)
  8. Happy (2:54)
  9. Fisherman's Tale (3:44)
  10. Touch Me (3:03)
  16. Flow (2:37)
  17. Nothing to Me (3:11)
  18. Welt (3:20)
  19. On the Hill (2:54)
  20. Loneliness Is a Gun (2:27)
  21. Destroy the Heart (2:43)
  22. Blind (2:37)
  23. Mr. Jo (3:56)
avatar van johan de witt
De ultieme House of Love-cd! het glorieuze eerste album in zijn geheel, aangevuld met de eerset HoL-singles op Creation plus de b-kantjes uit die periode.
Stuk voor stuk geweldige nummers.
Jammer dat het daarna zo grandioos fout ging.

Een must voor alle liefhebbers van het eerste House of love-albumen dat zijn er nog al wat, gelukkig.

avatar van Rainmachine
Kwam deze afgelopen week tegen bij het het sorteren van de HoL verzameling. Dit is inderdaad een absolute must-have. Ik heb destijds altijd braaf alle singles en EP's van HoL gekocht op vinyl en CD en had dit destijds zelf op een CD gebrand zodat ik niet om de 3-4 minuten naar de speler hoefde te lopen. Ik ken geen enkele band waarvan de B kantjes van singles vaak net zo goed of soms nog beter waren dan de A kant. Klasse band en klasse plaat.

Bovenstaande geldt overigens ook voor deze: The House of Love - The Fontana Years (2004)