MENU

Sylvium - The Gift of Anxiety (2013)

3,78

5. Heaven (6:30)
  6. Weathering (7:54)

benvgastel
geplaatst op 30 augustus 2013, 12:25 uur, permalink
Sylvium is characterised by rock and ambient oriented songs that show uncompromising character but are still accessible for a broader audience. The band prefers not to be limited by labels like symphonic rock or progressive metal but strive to create their own sound by being versatile. The most important thing is that they use the technique that is at hand to get the maximum sound experience. "An experience that emphasizes emotions rather than the eternal quest for a perfect pop song."

Line up:

Ben van Gastel: Guitar / Keyboard
Gijs Koopman : Bass Guitar and Pedals
Greg Geurtsen: Drums
Richard de Geest: Vocals / Guitar
Janroel Koppen: Piano

Antal Nusselder : Keyboard Solo on "Ominous"

More information: http://www.sylvium.com

avatar van Brunniepoo
geplaatst op 14 september 2013, 12:24 uur, permalink
Live klonk een en ander gisteren in ieder geval goed, interessante mix van ambient en prog. Binnenkort mijn exemplaar maar eens wat rondjes laten draaien.

avatar van glenn53
geplaatst op 21 september 2013, 10:13 uur, permalink
Prima Nederlandse band, inderdaad mooie mix van allerlei invloeden, goed gedaan. Proeft naar meer.

avatar van glenn53
geplaatst op 25 oktober 2013, 14:45 uur, permalink
Vreemd hoor. Bij Amazon omgerekend 13, 70 (met nog een bestelling) en bij Freia ruim 18 euro.

avatar van Brunniepoo
geplaatst op 9 december 2013, 20:48 uur, permalink
Lekkere plaat van een band waar we hopelijk nog meer van gaan horen. Ik hoop wel dat de ambient invloeden die live lekker tot hun recht kwamen dan ook op plaat wat prominenter naar voren komen.

avatar van The_CrY
geplaatst op 12 december 2013, 13:16 uur, permalink
Tja, het nummer "True Images" van het Dutch Exposure album vond ik persoonlijk niet zo veel, dus ik verwachtte eigenlijk niet dat dit iets voor mij zou zijn. Dat bleek anders. Geesteskind van Ben van Gastel, die na het vertrek van Fred Boks er alleen voor stond, maar nu dus een band om zich heen heeft verzameld. Ik zie nu dat hij het bovenste bericht heeft neergezet, grappig. Het geluid van de band zie ik hier omschreven als een mix tussen ambient en prog, en daar kan ik me goed in vinden. Wat ik vaak mis in neoprog is een lekkere gitaarriff en een zeker verband tussen de harde en zachte stukken, maar op The Gift of Anxiety zit dat allemaal wel goed. Grotendeels instrumentaal, maar de zanger die af en toe komt opdagen klinkt zeer goed en ook dat is een gemis bij veel prog. Favorieten zijn de eerste twee nummers "Disposable" en "Surround".