Homeliss Derilex - Fraudulent the Album (2004)

Label: 65 Max

12. Extensive Damage

met Persevere

13. Fresher Than Me
avatar van Dielie
mijne is in bestelling, fantastische hip-hop groep die niet echt bekend is, fantastische klassiekers op deze plaat

de echte heads moeten dit kennen, vet vet VET

avatar van Stapler
Kan je beter hebben zeggen..
Want ik ken niet alles natuurlijk

RedLightCityBoy
Fantastisch album met dat prachtig overheersende bay area sfeertje. Dit album kent smooth beats en fenomenale raps over het doorsnee leven van zomaar iemand uit California. Zo simpel, maar o zo lekker. Ruim 4 ster, kan best ooit nog eens groeien.

avatar van Mb.
Mb.
De mannen komen dan wel uit Bay Area, San Jose om precies te zijn, maar de East Coast invloeden zijn aanwezig. Die tracklist klopt sowieso niet volledig, want het album is eigenlijk een verzameling tracks van Homeliss Derilex over de jaren 90' die als een geheel album in (ik meen) 2003 uitgebracht werden. De basis was overigens een EP van 6 nummers uit 94'. Dus dat!

avatar van Pooiertje
Ik zie ook nu pas dat Baby Song (het beste nummer!) niet eens op deze tracklist staat.

Mb. schreef:
wel uit Bay Area, maar de East Coast invloeden zijn overduidelijk aanwezig.
Niet echt mee eens. Een nummer als Baby Song is gewoon duidelijk een westcoast parreltje (bijna elk nummer is dus in dezelfde sfeer) en dan kom ik er simpelweg op neer dat dit gewoon overduidelijk als westcoast hiphop klinkt.

avatar van Mb.
Mb.
'Overduidelijk' was het verkeerde woord. Ik zie je punt, en ben het er wel mee eens. Ik wou gewoon opmerken dat er East Coast invloeden zijn. Hoe dan ook, Homeliss Derilex staat gewoon garant voor kwaliteit. Ik raad je het 2e album 'Raise It Up' aan.

RedLightCityBoy
Zal ik zeker doen, hoor er goede verhalen over.