Moonface - Julia With Blue Jeans On (2013)

Canada
Label: Jagjaguwar

1. Barbarian (6:37)
  2. Everyone Is Noah, Everyone Is the Ark (3:08)
  3. Barbarian II (2:20)
  4. November 2011 (5:05)
  5. Dreamy Summer (8:17)
  6. Julia with Blue Jeans On (4:46)
  7. Love the House You're In (5:24)
  8. First Violin (4:26)
  9. Black Is Back in Style (3:13)
  10. Your Chariot Awaits (5:27)
Super psyched hiervoor. Spencer Krug woont tegenwoordig in Helsinki, en heeft het roer weer eens helemaal omgegooid. Op deze plaat is het enkel piano en zijn fantastische stem.

Het tweede nummer is al te vinden op YouTube: Everyone Is Noah, Everyone ...

avatar van Gretz
Everyone Is Noah, Everyone Is the Ark is schitterende pianopop. Benieuwd naar meer van deze man.

Als hij dit in november in de Janskerk zo in uitvoering gaat brengen dan wordt dat kippevel.

Sommige mensen komen echt met alles weg, omdat ze het zo ontzettend goed doen.

Gretz schreef:

Ik dus ook maar al gaande de rit sloeg de vermoeidheid bij mij toe: het is al behoorlijk zwaar aangezet en dramatisch en dan gaat het me op den duur toch echt de keel uithangen hoe fijn ik zijn stemgeluid ook vind (schitterend!) en hoe veel ik ook van de piano hou.
Eenzelfde probleem ervaar ik ook bij het album van Rufus Wainwright All Days are Nights: Songs for Lulu..... het is gewoon too much voor mij. Té dik aangezet, té weinig variatie draait dit album de nek om.
Individueel zijn het erg mooie nummers die in een shuffle voorbijkomend zeer mooi zijn maar zet ze achter elkaar en ik trek die ruime 3 kwartier niet. Misschien valt het kwartje later nog eens.
En dan is het wikken en wegen voor wat betreft een beoordeling.... 3* maak ik er van.

avatar van Helicon
Kolere wat is dit mooi! Barbarian, November 2011

ëén van de mooiere platen van 2013 vind ik

avatar van IllumSphere
aERodynamIC schreef:

Ik heb net hetzelfde. Ik vind het wel mooie muziek, maar op den duur begint het me te vervelen en dan hangt het ook mijn keel uit. Een beetje jammer, want ietwat meer variatie had de plaat echt wel kunnen redden.

avatar van Cygnus
Spencer Krug speelde afgelopen zondag veel van deze plaat. Ik vond dat echt schitterend live, maar nu ik de plaat hoor, beklijft het veel minder. Het klinkt hier allemaal wat slapper en minder geïnspireerd dan hoe hij het live bracht.

Linus Van Pelt
Het is glad, gelikt, overdramatisch en ik kan er geen genoeg van krijgen. Tuurlijk gaat het niet over het prachtige lgw optreden heen(ik zat letterlijk te huilen tijdens November 2011) maar de eentonigheid vind ik juist een pluspunt. Het dramt erg door maar dit maakt de sfeer ook net dat beetje meer over dramatisch waar Krug voor gaat. Niet een plaat die ik veel opzet maar wel eentje die een speciale plek krijgt.

avatar van Don Cappuccino
Net voor de eerste keer beluisterd en ik vond het erg mooi. Eerst vroeg ik me af of 47 minuten piano en zang niet te lang is, maar dat is helemaal niet het geval. Het is behoorlijk zwaarmoedig en dramatisch en dit zit me eigenlijk helemaal niet in de weg, meeslepend is wel een woord dat bij deze plaat hoort.

avatar van Renoir
Een van de zeer aangename ontdekkingen tijdens Le Guess Who? Zeer indrukwekkend live. Na afloop meteen de cd aangeschaft, en thuis op de stereo klinkt het nog steeds even geweldig. Niks "cheesy", zoals Spencer zelf zei tijdens het optreden, prachtig!

48 minuten en 43 seconden kippenvel.
Nu weten we dat 1 man en 1 piano niet meer interessant moeten noemen als we het stiekem saai vinden. Het kan dus ook meeslepend, ontroerend maar toch brutaal zoals Moonface hier demonstreert.

avatar van popstranger
Ook al is het geen sinecure om een boeiende plaat te maken met alleen maar stem en piano, persoonlijk vind ik dat Spencer Krug er wonderwel in slaagt.

Parlotones
aERodynamIC schreef:

Deze album trekt mij helemaal niet, maar wel het album Heartbreaking Bravery wat hij samen gemaakt heeft met Siinai. Staat in mijn album top 10.