Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)

Label: Top Notch

1. Hoedenplank (3:17)
  2. Werk aan de Winkel (3:10)
  3. Balans (3:36)

met Josje, Shyrock en Reuben Hamburger

4. Gekkenhuis (6:07)

met Jawat!, Dries Bijlsma, Onno Wieten en Reinder van Raalte

5. Nagemaakt (1:57)
  6. Eigen Wereld (4:48)

met Maurits Boreel

7. Elektrostress (2:08)
  8. Passievrucht / Bosmuis (6:16)

met Duvel

9. Made in NL (3:35)
  10. NL Door (2:00)

met Dries Bijlsma

11. Gebleven (2:52)
  12. Ut Is Wat het Is (3:06)

met Raymzter

21. Park (4:15)

met Bert Vrielink en Dries Bijlsma

avatar van Arrie
Kos schreef:
Never forget dat ik dit album ooit heb gekregen voor mijn bijdrages aan moviemeter hahaha.

Sick! Jordy is een baas.

Maartenn schreef:
Say what? Dat heeft niet eens wat met Movie te maken (ik ken de Eigen Wereld film met Cees Geel)? En ik me maar jaren inspannen voor de kat z'n viool

Haha! het ging eigenlijk om mooie dvd's maar dit album was net uit dus mocht ik die ook kiezen .

Maartenn schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de podcast. (zeer korte) Trailer van de podcast is hier te zien: Opgezwolle's 'Eigen Wereld' krijgt een heruitgave op vinyl - hiphopinjesmoel.com.

Ik heb de vinyls (Spuugdingen/Vloeistof/Eigen Wereld) allemaal gekocht toen ze bij Plato lagen. Die genummerde edities waren toen niet heel snel uitverkocht. In Zwolle, waar mijn vrouw toen woonde, kon je ook nog heel lang de Spuugdingen CD krijgen bij Paulus.

Anyway, als ze een mooie remaster doen van Eigen Wereld, dan ben ik wel geinteresseerd in deze editie.

Die LPs (vooral Vloeistof en Spuugdingen) waren inderdaad een paar jaar gewoon te koop.

Volgens mij is dit geen remaster.

MAS
Inmiddels te koop! 2 LP's bevatten het album, 2 de podcast.

avatar van crosskip
Ik vind het gekozen font voor de box echt verschrikkelijk, dus de meerwaarde van een mooie uitgave is er voor mij ook niet. Deze sla ik over!

avatar van Nr.4
Nog 1 keer wil ik graag mijn totale onbegrip voor dit soort uitmelk-releases uitspreken. 80 euro voor een album en een fucking podcast. Zou bijna willen zeggen dat de Eigen Wereld Rico en Sticks hier ook tegen zouden zijn geweest, maar dat is vast naieve nostalgie. Maar goed, uitverkocht, dus blijkbaar genoeg animo voor. Voor de kopers: geniet ervan. Ik draai gewoon lekker het cd'tje.

avatar van Johnny Marr

Volmondig mee eens!

avatar van Silky & Smooth
crosskip schreef:

Ik ben best wel fan van Jay Sunsmith (de vormgever), maar deze art staat mij ook tegen… zeker geen meerwaarde en een podcast al helemaal niet. Is er iemand die een LP op legt om naar een gesprek te luisteren? Gelukkig heb ik de eerste reissue (en mooiste variant) gewoon lekker thuis liggen.

avatar van Demon.
Mocht iemand, op enige wijze, toegang hebben tot een digitale versie van de podcast / audio documentaire dan zou ik een persoonlijk bericht enorm waarderen!

avatar van Snoeperd
Idem!

avatar van crosskip
Ik luister podcasts eigenlijk alleen tijdens het hardlopen, dan is een digitale versie toch handiger dan de platenspeler meeslepen. Dus mocht iemand straks een goeie rip hebben

MAS
Op IG vertelde Sticks dat de term 'podcast' in zijn ogen de lading niet dekt. Hij noemde het "Een zevendelige audiodocumentarire die met bevlogenheid en liefde voor de plaat en die tijd vakkundig in elkaar is gezet door Kees de Koning".

avatar van JRLA
crosskip schreef:

Staat op spotify, althans de eerste twee afleveringen.
Ik heb het vinyl wel aangeschaft, prima investering want zelfs de re-issue is 300 eu..
Het originele met de 3 LP's is nog duurder..
Het meest klassieke album ooit gemaakt in Nederland, maar dat is mijn bescheiden mening.

avatar van lowieke
Die laatste zin van de podcast reeks....
Komen ze terug ? ♥️♥️♥️♥️

lowieke schreef:
Die laatste zin van de podcast reeks....
Komen ze terug ? ♥️♥️♥️♥️

Alleen de eerste twee afleveringen zijn gereleased of heb jij ze allemaal al kunnen beluisteren?

avatar van lowieke

Geniet!

Wow dankje!

avatar van JRLA
MAS schreef:

Wat ik tot nu toe hoor is ook echt wel zo... Dit is misschien wel de tofste podcast die ik ken... Al die tracks die eerst anders waren.. Sticks die op heel andere beats de teksten heeft gespit.. echt te gek hoor dit.

Kos
Zal wel aan mij liggen maar die podcast is echt oersaai eigenlijk.

avatar van Edwynn
Een hoog zelffelicitatiegehalte ja.

Heb wel geluisterd want oud klasgenoot. Maar veel, zo niet alles, is al eens eerder in allerlei andere media gezegd.

avatar van crosskip
Ik vond die derde aflevering met alternatieve beats en teksten dan wel weer erg gaaf. Maar verder wel blij dat ik hier niet de portemonnee voor heb getrokken.

avatar van Demon.
Er is een extra aflevering toegevoegd waar ze alle drie bij elkaar zijn en terugblikken op de podcast.

Demon. schreef:

Ja, en die is leuker dan de hele serie.