Film School - Film School (2006)

Label: Beggars Banquet

1. Intro (1:07)
  2. On & On (5:40)
  3. Harmed (3:17)
  4. Pitfalls (5:01)
  5. Breet (4:24)
  6. He's a Deep Deep LAke (5:03)
  7. Garrison (2:16)
  8. 11:11 (6:48)
  9. Sick of the Shame (6:34)
  10. Like You Know (5:56)
  11. P.S. (5:15)
avatar van Martin Visser
Lekker slepende Cure-soundalikes - en ook wel Coldplay-achtig. Best heel aardige plaat. Scoorde eerst een 3*, nu ietsje opgewaardeerd naar 3,5*.

avatar van Premonition
Irritante zanger, verder aardig muzikaal behang. Zo'n beetje alle Engelse bands uit 80 en 90 jaren komen voorbij.

avatar van Sir Odolf III
Gezien de kwaliteit van deze band hebben jullie hier over het algemeen wel een erg laag cijfer aan gegeven, en dat bevalt me maar niks.

kan aan mij liggen maar ik vind dit totaal niet op the cure of coldplay lijken...
ik vind het niet zó goed van mij 2 sterren

avatar van jurado
mensen luister aub de ep Alwaysnever die is namelijk briljant!

.......oh en 3 * voor deze ietwat teleurstellende plaat

sxesven
jurado schreef:
mensen luister aub de ep Alwaysnever die is namelijk briljant!

Precies! Activated is een pracht van een nummer!

avatar van evil23
4 verschillende albums bracht het Amerikaanse Film School (ooit begonnen als een project) tot nu toe uit. Deze titelloze plaat is een magistrale, dromerige mix van : post-punk, shoegaze, indie/ rock, en soundscapes. 11 verbluffend sterke tracks van een betoverende schoonheid. Film School is mijn mooiste ontdekking van de laatste jaren!

avatar van WesleyX16
Het lijkt inderdaad niet op The Cure of Coldplay. Waarom zouden ze? Als je dat soort muziek had willen horen, ben je waarschijnlijk daarom teleurgesteld.

Toen ik dit album hoorde was ik gelijk om. Wat een fijn album. Heb hem wel grijs gedraaid. In dat jaar 2006 heb ik veel goede bands ontdekt, waar naast Film School ook A Place To Bury Strangers tot mijn favorieten behoren.

avatar van jorro
Ik vind dit een alleszins geslaagd album. Begrijp de wat lage score ook niet. Hier moeten toch liefhebbers van zijn. Sfeervolle dreamrock met mooie geluidsmuren. Ook de andere albums van Film School zijn het beluisteren waard.