Norther - Mirror of Madness (2003)

Finland
Label: Spinefarm

1. Blackhearted (4:19)
  2. Betrayed (4:54)
  3. Of Darkness and Light (5:06)
  4. Midnight Walker (4:45)
  5. Cry (4:58)
  6. Everything Is an End (4:33)
  7. Unleash Hell (4:15)
  8. Death (5:27)
  9. Mirror of Madness (7:12)
Bobiej
Weer een album van Norther met een enorme gelijkenis met Children of Bodom ten tijde van Hatebreeder/Follow the Reaper. Maar dit klinkt veel te veel hetzelfde en te veel op Children of Bodom. Volgens verschillende sites is het nieuwe album van Norther meer een eigen stijl, hopelijk kan ik daar hoger geven dan een 3*.

ik vind de teksten echt fet maar soms wat onverstaanbaar jammergenoeg

clutch
Opzich geen heel slechte band, maar dit lijkt natuurlijk te veel op Children of Bodom (beide komen ze uit hetzelfde stadje tevens), alleen spelen die een stuk beter en zijn ze getalenteerder. Als ze echt een eigen stijl zouden hebben zou het mss best een interressant bandje kunnen zijn, maar voor dit tweederangs bandje ala CoB loop ik echt niet warm. Beste nummer van deze plaat is denk ik wel de titeltrack.

avatar van Dutchi
Heel lang niet gehoord, kan me wel herrineren dat ik 1 t/m 5 wel heel vet en sterk vond.

avatar van Devoo
Wordt altijd vergeleken met Children of Bodom, en dat is wel terecht want het ligt beiden in hetzelfde straatje. Maar ik heb Norther wel altijd beter gevonden dan Children of Bodom.