Insane Clown Posse - The Amazing Jeckel Brothers (1999)

Label: Island

5. Bitches (4:33)

met Ol' Dirty Bastard en The Jerky Boys

6. Terrible (4:20)
  7. I Stab People (1:38)
  8. Another Love Song (4:12)
  9. Everybody Rize (3:21)
  10. Play with Me (4:18)
  11. Jack Jeckel (1:26)
  12. Fuck the World (3:43)
  13. The Shaggy Show (6:32)

met Snoop Dogg

14. Mad Professor (5:50)
  15. Assassins (5:15)

met The Jerky Boys

16. Echo Side (5:41)

met Twiztid

17. Nothing's Left (6:09)
koel album. Hier en daar een serieus nummertje tussendoor (zoals de laatste, tof nummer!) en hier en daar wat grappige nummers zoals we van hun bekend zijn..

avatar van korenbloem
mee eens een leuk album, ik denk dat ze een slechte reputatie hebben, (clowns hè) Maar krijgt van mij 4.0. Heb erg gelachen om deze cd en veel geluisterd

avatar van korenbloem
ik verlaag hem toch. Na wat zelf reflectie, kan ik dit album geen 4.0 geven. Hij is erg leuk. Maar ik gaf rain dogs 4,5. En deze is geen halfje minder deze, is minder. Dus: 3.0, eigenlijk 3.25 maar deze rond ik af naar beneden.

Rene1979
Nou ja vind dit album best aardig...
3.0

avatar van Jorge-E
Dit ICP album (oa) heb ik gehaald in de Fame in Amsterdam. En man, de inlay lezen is echt kapotlachen!

bennerd
The Amazing Jeckel Brothers valt te vergelijken met de Scary Movie-films (en de hele hoop andere parodieën van die makers): als je het serieus neemt, kan je er niets mee.

Erg luchtig rap-album met de nodige poging tot humor. Geen album dat ik nog in zijn totaliteit zal opleggen, maar er staan gelukkig nummers genoeg op die af en toe wel nog eens zullen langskomen. Vooral de rocksamples in Terrible en Assassin zijn erg lekker, samen met tracks als Fuck the World (sentiment), Bring It On en Everybody Rize.

avatar van rarekwabbus
Ooit had ik dit album, in een kek rood doosje. Maar ik ben het kwijt. Toch zonde, stiekem is 'ie best geinig.