Frank Boeijen - Een Vermoeden van Licht (2013)

Label: Vantilt / Fragma

1. Afscheid van de Schaamte (6:37)
  2. Een Vermoeden van Licht (5:58)
  3. Eenzaam Meisje aan Zee (4:18)
  4. Eveline (3:25)
  5. Jij Loopt Met Me Mee (4:18)
  6. La Chambre des Etoiles (3:15)
  7. Nachtlokaal (4:37)
  8. Lissabon 3 (5:34)
  9. Stervende Ster (5:37)
  10. Overal en Nergens (5:59)
  11. Oostende * (7:21)
De nieuwe Frank Boeijen, de 2e van het jaar en dat terwijl hij zei dat hij dit jaar pauze wou nemen.
Knap! Ik heb het werk van deze man erg hoog zitten, bezit al zijn platen en ga ook regelmatig naar optredens.
In februari kwam Liefde & Moed uit, een prachtige plaat
Nu een Vermoeden van Licht waarbij het tempo beduidend lager licht dan op L&M is dat erg? Nee, het zijn mooie rustige luisterliedjes geworden.
Op alleen track 1 en 3 zijn drums te horen, de rest van de nummers bevatten geen drums, Wat wel een gemis is dat Charles Nagtzaam niet de bassen speelt maar Ton Snijders die het overigens ook prima doet.

De teksten op de plaat zijn eenvoudig, eenvoud heeft de meeste kracht en dat weet Frank Boeijen! Deze man kan met weinig woorden, mensen raken en boeien!
Twee teksten op de plaat zijn niet geschreven door Frank maar door dichter Renske Sinkgraven. De songs (of eigenlijk gedichten) La Chambre des Etoiles en Nachtlokaal passen perfect bij de rest.
En wat is dit album muzikaal mooi zeg! Rens van der Zalm

Ook het boek is erg mooi vormgegeven, ik krijg weer een beetje het idee van mooi LP hoes.
De kunstwerken die in het boek zijn overigens mooi!

Boeijen is ouder geworden, 56 jaren dat hoor je ook aan zijn stem, maar erg? Nee zijn stem is met de jaren veel warmer geworden, mooi!

Al met al kan ik eigenlijk bijna alleen maar lovend over deze plaat zijn, mijn favorieten tot nu toe zijn de laatste twee tracks, Stervende Ster en Overal en Nergens, wauw!

Ik verheug me al op de tour die in mijn stad Kampen geopend zal worden!

avatar van harvesmoon
Mooi boek met liedteksten erbij!