Peter Mergener - Take-Off (1992)

1 stem

2. Icarus' Flight (8:30)
  3. The Eagle (5:26)
  4. On Wings (9:44)
  5. Between Worlds (2:25)
  6. A Moment to Look Back (2:32)
  7. Freedom of Space (8:51)
  8. Return of the Blue Planet (11:34)
  9. Landing (4:06)
avatar van Gerards Dream
Dit is het derde solo album van Peter Mergener, een Duitser die jaren lang deel heeft uitgemaakt van het duo Software en geboren is op 28 november 1951. Zijn muzikale voorbeelden zijn onder andere Pink Floyd, Tangerine Dream en Klaus Schulze.

Op dit derde album is het thema vliegen behoorlijk goed uitgewerkt. Gelijk na de eerste paar noten zijn de straalmotoren te horen en weldra zit je in de lucht. Het jammere hierbij is wel dat er wat valse noten zijn te horen die het album niet lekker doen starten. Eenmaal in de lucht is het genieten van de rust en het uitzicht. Mooie klanken die maar aan één ding doen denken; en dat is vrij zijn. De titels van de tracks zijn hierbij een goede gids.

Na bijna een uur in de lucht te hebben gezetten wordt de landing mooi verbeeld. In gedachte zie ik het gevaarte op me afkomen met het landingsgestel uit. Een bijna meesterwerk is ten einde, wat komt door die valse tonen aan het begin.