Caesars - 39 Minutes of Bliss (In an Otherwise Meaningless World) (2003)

Zweden
Label: Astralwerks

1. Sort It Out (3:36)
  2. (I'm Gonna) Kick You Out (2:50)
  3. Let's Go Parking Baby (2:34)
  4. Jerk It Out (3:16)
  5. Out of My Hands (3:37)
  6. Only You (2:32)
  7. Since You've Been Gone (3:15)
  8. Crackin' Up (3:14)
  9. You're My Favourite (2:02)
  10. Fun and Games (2:22)
  11. Suzy Creamcheese (4:03)
  12. You Don't Mean a Thing to Me (4:37)
Dit is het 'Greatest Hits' album van Caesars. Ik vind Jerk It Out toch echt 1 van de toppers, staat ook op Love for the Streets.

oh is dit het greatest hits album. wist ik niet eens.
Hier staan imo toch al wat matige nummers op.

jerk it out, kick you out, only you, you're my favourite, fun and game en you don't mean a thing to me zijn de enige nummers die ik super goed vindt. Valt me dan wat tegen voor een greatest hits album.

Dit lijkt me niet echt bedoeld als greatest hits album...
Oh ja, sinds mijn vorige post hier ben ik Caesars fan geworden.

De eerste twee albums: cherry kicks en youth is wasted on the young zullen geen europese release hebben gehad en als Jerk it Out geen hit was geworden hadden ze misschien wel geen albums europees uitgebracht. Om de fans buiten zweden toch iets van de eerste twee albums te geven hebben ze dit uitgebracht.

avatar van berwt
Deze heb ik ook sinds kort in mijn bezit. Niet onaardig, maar een Caesars fan zal ik me waarschijnlijk toch nooit noemen. Behoorlijke simplistische teksten en dito melodieën. Ze klinken soms als een kille (die toetsen!) versie van onze Belgische Scarrots.

Met 'Fun and games' hebben ze wel een nummer die zich weet vast te pinnen in mijn hoofd. En ik vind het nog niet erg ook.

Als je dit leuk vindt raad ik je aan om hun laatste album: Paper tigers te luisteren. Hier klinken ze toch op veel stukken wat beter en misschien zelfs wel een beetje diepgaander.

avatar van Tim Hendriks
Na het verslaafd raken aan het nummer 'Jerk it Out' ben ik naar meer muziek op gegaan van deze Zweedse garage-rockband. Eerlijk toegeven, de cd heb ik pas sinds kort aangeschaft, maar is zeker geen miskoop. Buiten, Jerk ik Out zijn Sort it Out en Gonna Kick You Out aardige luistertracks. Vooral Sort it Out, doet wat melancholisch aan, maar er zit ook wel wat tempo in.
I wanna smoke crack, cos you're never comin back, i wanna shoot speedballs, bang my head against the walls,i wanna sniff glue, cos i can't get over you.
Meteen een tekst die wat negatief aandoet. Lang niet alle nummer zijn zo negatief, al doet Gonna Kick You Out anders vernoemen. Ik rapte net al over de teksten, deze zijn ook fraai uit You're my Favourite;
Of all the extras you're my favorite stand in
And i don't care that you're older than my mother.
Het is wel typische muziek, maar heeft wel een herkenbaar geluid. De een zal het bevallen, de ander wat minder. Als je deze muziek op de achtergrond draait zal in elk geval niemand zich er aan storen.

zalwelnikszijn!
Tim Hendriks schreef:

Meteen een tekst die wat negatief aandoet.

Is tong in de wang. Daarnaast nog: A man with a fork in a world of soup . Keurig.