Gladys Knight & The Pips - Silk N' Soul (1968)

Soul
Label: Motown

1. I Wish It Would Rain (2:52)
  2. The Look of Love (4:02)
  3. Goin' Out of My Head (2:41)
  4. Yesterday (3:33)
  5. Groovin' (2:56)
  6. You've Lost That Lovin' Feelin' (3:33)
  7. Theme from 'Valley of the Dolls (2:43)
  8. Baby I Need Your Loving (2:59)
  9. Together (2:47)
  10. The Tracks of My Tears (2:54)
  11. You're My Everything (3:05)
  12. Every Little Bit Hurts (2:48)
avatar van Angelo
Er staan heel wat covers op dit album van Gladys Knight & The Pips, dit is overigens hun derde album voor het beroemde Motown-label. De albumopener is al gelijk het mooiste nummer dat hierop te vinden is; een prachtige versie van ‘I wish it would rain’ die het origineel van The Temptations met afstand weet te overtreffen. Voor mij overigens één van de mooiste nummers uit de Motown-catalogus.
Hun versie van ‘The look of love’ is geslaagd te noemen, de ingetogen manier waarop het nummer gezongen wordt door Gladys past erg mooi bij dat liedje. De overige covers (haast het grootste gedeelte van de tracklist) zijn ook wel aardig gedaan. Nou vind ik alleen de gekozen covers niet zo bijzonder, ook de originele versies weten me niet te imponeren, dus een haast te verwachten gevolg is dat deze mij dus ook niet zullen liggen (en dat doen ze dus ook niet echt).
Gladys Knight & The Pips hebben dan ook veel betere en mooiere albums gemaakt dan deze, ook bij Motown. Wel lof voor de prachtige stem van Gladys Knight, want die heeft ze zeker. In ieder geval niet een aan te raden album als je kennis wilt maken met deze fantastische, soms onderbelichte groep.