Megadeth - Back to the Start (2005)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Label: Capitol

1. Holy Wars...the Punishment Due (6:32)
  2. In My Darkest Hour (6:26)
  3. Peace Sells (4:02)
  4. Sweating Bullets (5:26)
  5. Angry Again (3:47)
  6. A Tout le Monde (4:25)
  7. Trust (5:12)
  8. Kill the King (3:42)
  9. Symphony of Destruction (4:06)
  10. Mechanix (4:12)
  11. Train of Consequences (3:32)
  12. Wake Up Dead (3:38)
  13. Hanger 18 (5:12)
  14. Dread and the Fugitive Mind (4:23)
  15. Skin O' My Teeth (3:15)
  16. She-Wolf (3:39)
  17. Prince of Darkness (6:28)
avatar van ravenstein
De fans van Megadeth hebben maar weinig aan deze Greatest Hits, maar als kennismaking geeft dit wel een goed overzicht van wat deze klasseband ons zoal aan moois gegeven heeft.

Voor mij essentiele nummers als Foreclosure of a Dream, Reckoning Day en Take No Prisoners ontbreken spijtig genoeg.

Een cijfer geven doe ik niet.

leroy*
k mis Of Mice and Men ;s

avatar van Eddie
Megadeath heeft toch ook wel voldoende matriaal voor een dubbelaar, dan hadden nummers als Take Nop Prisoners en Reckoning Day er wel op gekund.

bennerd
Inderdaad een geweldig kennismakingalbum!

MetalDex
ravenstein schreef:

Dit is dan ook een Greatest Hits: er komen alleen nummers op die ook als single zijn uitgebracht én in de hitlijsten hebben gestaan.
Op een Best Of zouden deze nummers hoogstwaarschijnlijk wel komen te staan, want daar staan altijd de beste nummers van alle studioalbums op.

Ik vond het wel raar dat er zo snel na Capitol Punishment: The Megadeth Years al een nieuwe verzamelaar werd uitgebracht. Ten eerste was er maar één album in die tussentijd uitgebracht (er stonden al nummers op van The World Needs A Hero uit 2001), en ten tweede staan er van dat album geen nummers op.
Een Greatest Hits of Best Of is altijd leuk als kenningsmaking, maar als ik eenmaal bekend ben met een band koop ik er ook nooit meer een, of er moet een goede rede voor zijn. Van Iron Maiden bijvoorbeeld had ik eerst Edward the Great, toen een paar albums, maar ik kocht evengoed Best of the Beast, omdat daar een nieuw nummer op stond (nl. Virus), drie heel zeldzame nummers opstonden, en er een leuk boekje bij was. Ik ben ook tegen het verschijnen van verzamelaars hier in de toplijstjes (wat waarschijnlijk binnenkort niet meer het geval zal zijn )

avatar van Sinner
MetalDex schreef:

...en dan vergeet je nog de halfgare verzamelaar uit 2002 "Still Alive ... And Well"?

MetalDex
Ja, dat is een raar ding; een live-verzamelaar en nog wat studiotracks van het album dat een jaar eerder is uitgebracht
Time/Use the Man vind ik nog wel leuk, maar de andere live nummers stonden ook op de live cd Rude Awakening uit hetzelfde jaar, wat ik hier wel erg ondergewaardeerd vind: goeie setlist en een goeie live-band. Het geluid valt hier en daar een beetje tegen, maar ik vind het over het algemeen een goede plaat. Veel beter dan Still Alive.. and Well? in ieder geval, en die is hier juist overgewaardeerd is.

Stijn_Slayer
Heel erg goed. Jammer dat dit niveau nooit constant op de albums gehaalt wordt.

avatar van Ampivinni
ravenstein schreef:

Een cijfer geven doe ik niet.

geef je geen cijfer omdat er bepaale nummers niet opstaan?
want een cijfer geef je toch vanwege de nummers die er WEL opstaan?

missen wel veel nummers, zoals take no prisoners, my last words etc. maarja konden ze net zo goed heel rip erop zetten

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Deze compilatie is voor de fans vooral interessant in de speciale CD/DVD-uitgave, waar op de DVD behalve de muziekvideo van Kill the King ook een live-registratie op staat en de trailer van de Arsenal of Megadeth-DVD.
En dat is ook de reden waarom ik deze compilatie wel heb, aangezien je als fan natuurlijk die extra's gewoon wilt hebben, toch?
Over de tracklist valt altijd wat te zeggen. Waarom staat bijvoorbeeld "Sweating Bullets" toch elke keer weer op een Megadeth-compilatie? Kom op, dat is toch echt wel een matig nummer!!
Gelukkig vind ik deze t.o.v. Capitol Punishment: the Megadeth Years, een stuk beter uitgevallen en is dus ook voor de fans interessant en dan vooral de special edition-uitgave.