Jennifer Rush - Movin' (1985)

Label: BMG

1. Destiny (3:37)
  2. Live Wire (3:54)
  3. Silent Killer (3:36)
  4. Automatic (3:30)
  5. If You're Ever Gonna Lose My Love (3:51)
  6. Ave Maria (Survivors of a Different Kind) (3:51)
  7. Testify with My Heart (3:21)
  8. Yesterme, Yesteryou, Yesterday (3:17)
  9. The Right Time Has Come Now (4:04)
  10. Hero of a Fool (3:38)
avatar van PEN15
Na het beluisteren van een aantal van haar platen wist ik dat ik Movin' op LP erbij wilde hebben. De tachtiger jaren waren het succesvolst voor haar geweest, op haar latere albums na deze vind ik vrij weinig moois nog te ontdekken en vroeger vond ik het al een stapje achteruit gaan met haar roem.

Hier nog pakkende melodien en prima typisch geluid uit de eerste helft van de tachtiger jaren. 4,6,8 vind ik vrij goed en de prijspakker is natuurlijk Destiny dat mogelijk haar laatste single was in NL.

avatar van BlauweVla
Mooi vervolg op op het gelijknamige album een jaar eerder. De opener "Destiny" heeft van die mooi cleane elektrisch-gitaar klanken, zoals je ze nooit meer hoort tegenwoordig. Meer jaren 80 als "Silent Killer" kan het niet worden en de ballad is er ook weer met "Hero of a Fool" (minder iconisch als "The Power of Love", maar wat wil je). Het enige nummer dat bij mij minder favoriet is, is het super kitscherige "Ave Maria (Survivors of a Different Kind)". Haar uit duizend herkenbare stem, kan soms wat tegen het hysterische aanzitten, wat me alleen op dat nummer stoort en verder nooit. Ik was een beetje verliefd op deze Jennifer als jochie