Sinister - Cross the Styx (1992)

Label: Nuclear Blast

1. Carnificina Scelesta (1:30)
  2. Perennial Mourning (2:58)
  3. Sacramental Carnage (2:59)
  4. Doomed (5:09)
  5. Spiritual Immolation (3:28)
  6. Cross the Styx (4:53)
  7. Compulsory Resignation (3:51)
  8. Corridors to the Abyss (2:08)
  9. Putrefying Remains (3:21)
  10. Epoch of Denial (3:45)
  11. Perpetual Damnation (4:13)
  12. Outro (0:50)
Een van de eerste Nedeandse Deathmetal platen,uit de vroege jaren 90. Zeer snel en Satanisch met diepe grunts.Goude oude!

avatar van Eddie
Oh ja hoor Lekker lekker

avatar van Mr. Rock
Death metal klassieker van de bovenste plank, goed debuut, 3.5*

avatar van the crook
Goed album dat toendertijd gemakkelijk mee kon met de hoos aan deathmetal releases.

Eén nummer springt er voor mij echt uit: DOOMED kan zich meten met de allerbeste deathmetal songs allertijden. Wat een nummer!

avatar van Edwynn
Sinister is een band die ik vanaf de demofase heb gevolgd. De voor die tijd behoorlijk extreme death metal staat nu nog steeds als een huis.

Brute riffs, hoge snelheden en een grimmig occult sfeertje. Dat is Sinister anno 92 in een notedop.
Mijn persoonlijke favoriet is het opzwepende Perpetual Damnation, ofschoon de wervelende versie op de split 7" met Monastery niet overtroffen wordt. Daarvoor klinkt de uiteindelijke mix van Cross The Styx toch net wat te netjes.

avatar van exodus
In het begin was dit één van de extreemste bands van ons Nederlandje. Het is niet helemaal mijn ding, (ben ik te veel een Thrasher voor), maar wel grappig om in de verte op dit debuut van Sinister, bijv. bij de bas en gitaarriffs, Slayer - Hell Awaits achtige toestanden te horen...goed luisteren, en ontdek het!

avatar van Edwynn
Thrash is van grote invloed op in ieder geval de vroege death metalgolf geweest. Dus dat is zeker niet gek gedacht, inderdaad.
Sinister heeft niet ontoevallig in die dagen ook nog eens Praise Of Death voor een één of andere Slayer tribute opgenomen.

avatar van the crook
exodus schreef:

Het al eerder door mij aangehaalde (en door Sinister ongeëvenaarde) Doomed zit helemaal volgepropt met Slayer-achtige riffs. Sinister troeft in de blast stukken Araya & Co. wel af qua snelheid