Ed Sheeran - X (2014)

7. Bloodstream (5:00)
  8. Tenerife Sea (4:01)
  9. Runaway (3:25)
  10. The Man (4:10)
  11. Thinking Out Loud (4:42)
  12. Afire Love (5:14)
  13. Take It Back * (3:28)
  14. Shirtsleeves * (3:10)
  15. Even My Dad Does Sometimes * (3:48)
  16. I See Fire * (4:59)
  17. All of the Stars * (3:55)
  18. English Rose * (3:04)
  19. Touch and Go * (4:01)
  20. New York * (3:56)
  21. Make It Rain * (6:42)
  22. Parting Glass [Live from Wembley Stadium] * (3:16)
  23. Small Bump [Live from Wembley Stadium] * (5:03)
  24. Lay It All on Me * (4:02)

met Rudimental

Dikkop
Ed Sheeran - Don't (Live)
Dit wordt sowieso een hit.
na 1 luisterbeurt lijkt het alsof ik het al jaren ken.

avatar van Tha)Sven
Laten we hopen dat het deze keer niet overgeproduceerd wordt. Live is hij zoveel sterker en komt zijn emotie veel beter over.

avatar van realmadrid23
Dikkop schreef:
Ed Sheeran - Don't (Live)
Dit wordt sowieso een hit.
na 1 luisterbeurt lijkt het alsof ik het al jaren ken.

klopt, luister maar naar " don't mess with my man " van Lucy Pearl
Daar heeft hij het ook wel een beetje vandaan.

avatar van vigil
Sing is een gave track de andere nummers zijn leuk en aardig maar niet veel meer dan dat.

avatar van Rimko_music
Naar mijn mening een klein meesterwerkje van meneer Sheeran.
tekstueel zit dit album zeer goed in elkaar, met name Afire love dat geschreven lijkt voor zijn (overleden?) grootvader. Maar ook de andere nummers zitten erg goed in elkaar, en eigenlijk elk nummer lijkt hit-klaar. Ik vindt dit album een hele vooruitgang op '+'. Dit vorige album ging na een tijdje erg vervelen, maar dit album lijkt meer afwisseling te hebben waardoor dit niet snel zal gebeuren. Een van mijn favoriete albums van 2014 tot nu toe.

Voor nu geef ik het een dikke 4*, als het na een maand nog niet verveeld verhoog ik hem naar 4,5.

avatar van tbouwh
Opvolger van + is goed, maar er had meer uit gehaald kunnen worden.
Sing, de eerste single, was even wennen, maar is toch wel echt een lekker nummer.
Ook Don´t heeft zeker potentie. Duidelijk is te horen dat Sheeran´s stem vooruit is gegaan, maar qua nummers valt het wel mee. Ik mis hier snelle songs als Grade 8 en UNI, en + herbergde bovendien de grote hits the A-Team en Lego House.
Het eerste deel van deze plaat is desalniettemin erg goed, maar later zwakt het toch iets af. Wel is het goed dat I See Fire tenminste nog als bonustrack op deze cd is opgenomen.
Al met al is dit een aangenaam album, dat niet boven Sheeran´s eerste album uitstijgt, maar zeer aangenaam in het gehoor ligt. 3,5*

avatar van Ashton
Wederom prima wegluisterplaat.

avatar van Reijersen
Het was hard werken voor hem, maar met zijn album + uit 2011 lukte het hem eindelijk definitief door te breken. Grote hits als Lego House, The A-Team, en You Need Me I Don’t Need You droegen alleen maar bij aan het succes dat de wat dikkige jongen uit Engeland had. Ja, dan kan het snel gaan en dan krijg je ook meteen de ongelooflijke druk om een tweede plaat te maken. Daar heeft dan weer ruim de tijd voor genomen. Een opvolger van een bijzonder populair debuut maken leek voor vele artiesten namelijk een bottleneck. Of dit ook voor Ed Sheeran geldt is de vraag met X (lees Multiply). De hits waren er wederom, maar de sound was ook duidelijk anders op die hits. Nu heeft Pharrell Williams al weer een tijdje patent op grote hits. Dat hij dit samen met Ed Sheeran zou klaren lag niet helemaal in de verwachting. Toch wel een bijzondere combinatie. Wat je dan krijgt is het bijzonder catchy Sing. En zo kon er meteen naar deze tweede Ed Sheeran plaat uitgekeken worden.
Is de bekende singer-songwriter stijl van Ed Sheeran dan helemaal niet meer terug te horen op deze plaat? Zeker wel. Als liefhebber daarvan vindt je genoeg Lego House 2.0 songs terug op deze plaat. Hij had er immers niet voor niks succes mee.
Het album opent met het prima One en daarna het energiek gezongen I’m a Mess. Love is all around, de ene keer positief en dan weer wat minder florissant. Daarna is het tijd voor 2 hits. Eerst het eerder benoemde Sing, daarna het even zo catchy Don’t. Hitmachine all over again.Ook Nina schaar ik zo onder een instant hit. Nu alleen nog officieel op single uitbrengen. Ook song nummer 6, Photopgraph, is erg goed. Deze valt vooral op door de opbouw. Maar is het dan alleen maar hosanna? Nee, zeker niet. Zo vallen een aantal nummers onder het predicaat ‘aardig’ (Bloodstream, Afire Love, Shirtsleeves, I See Fire, Even My Dad Does Sometimes) en is het soms wel heel goedkoop hits reproduceren (Tenerife Sea). Maar wat waarschijnlijk heel veel mensen aanspreekt in Ed Sheeran is dat het zo makkelijk is naar hem te luisteren. Zijn stem, zijn muziek, zijn teksten. Het gaat er allemaal makkelijk in, de ene keer je meer te verrassen dan de andere keer. We horen ook duidelijk andere dingen op deze plaat (The Man, Take it Back), maar het is vooral de herkenbaarheid die Ed Sheeran zo goed maakt. En het feit dat hij een erg fijne en sterke stem heeft. Dat is toch wel ingrediënt numero uno.

Eigenlijk is dit wederom een leuke plaat. Ed Sheeran weet waar hij goed in is en brengt dit naar de mensen toe. De mensen eten uit zijn hand en met dit Multiply kan het zomaar eens zijn dat zijn fanschare wordt vermenigvuldigt.

avatar van El Stepperiño
Ja, dit vind ik dus een heerlijk plaatje! Hoplakeetje

avatar van NCKPCK
dit is het album wat ik nodig had,
kan het constant luisteren,
afire love is me favoriet.

hier kan ik weer dik een jaar op teren haha

avatar van Emile93
Goh! Dit had ik niet verwacht. Wat een goed album! Ed Sheeran bewijst op dit album zichzelf als zanger, naast songwriter. Hij heeft echt een prachtige stem!
En... Is Sing van hem? Ik had noooooit verwacht dat het van Ed Sheeran was! Wat een lekker nummer!
Don't is ook erg lekker.
Prima plaat en veel beter dan dat ik van Ed had verwacht!

avatar van lennon
Vond de Ed Sheeran van het 1e album echt wel een talentvolle zanger, en vooral live liet ie toch zien dat ie wat in zijn mars had, maar echt mijn muziek is dat niet. Teveel gitaar en zang, en dan wordt t snel saai voor me.

Verassend dat ie nu met de 2 singles op de radio toch een andere weg inslaat. Weer die Pharrel die zijn vinger er op legt, en het klinkt super!

Album moet ik nog even in me opnemen, maar de 1e 2 voorbodes zijn veelbelovend!

avatar van party
klinkt heel lekker dit album. Je hoort dat Ed Sheeran volwassener is geworden in zijn muziek. Bij hem past wel meer de up- tempo nummers inplaats van de wat rustige nummers. kwa productie klinkt echt bijna alles goed. mijn favoriet is denk ik de rap achtige nummer Take It Back. Ik zal hem nog vaker beluisteren maar voor nu een mooie 3.5.

avatar van PUbu
Respect....om met zo 'n opvolger van een debuutalbum te komen. Dat is slecht weinigen gegeven.

avatar van lennon
Na een aantal luisterbeurten kan ik alleen maar concluderen: Erg fijn album!

avatar van Rodolfo
Edje is goed bezig hoor, zeer prettige plaat!

avatar van Shelter
Dit vind ik echt een stuk beter dan de vorige die wat vergetelijk was.
Ik ben echt onder de indruk, had dit niet verwacht na eerder werk gehoord te hebben.

avatar van JelmerHolwerda
Vind dit echt een heerlijk album, met voor mij als hoogtepunten Don't, I'm A Mess en vooral Bloodstream vind ik geweldig.

Vind ook echt dat je hier een goeie vooruitgang zit van Sheeran. De muziek zit beter in elkaar, de teksten zijn beter en de muziek is interessanter.

avatar van Shelter
Ik vind dit nog steeds een heel mooi album, moet wel zeggen dat ik de rustigere ballads echt de uitschieters vind. Ik hoop dat de volgende meer gitaar en Ed Sheeran is, hij heeft die popi pharell beats e.d. niet nodig. Een album zoals James Morrison's eerste zou leuk zijn

avatar van WoNa
Dit blijft een artiest waar ik grote moeite mee blijf houden. De hits heb ik over het algemeen vrij weinig mee. Jack Johnson is nu eenmaal veel beter en als het serieuzer in de zin van meer down to earth is, dan haalt hij het niet bij de emoties van Damien Rice. Kortom, dit wordt hem niet, zonder dat het nu persé slecht te noemen valt. Gewoon mijn artiest niet.

Hier vergelijk ik vier platen met elkaar op WoNo Magazine.

Wo.

avatar van Shelter
Jack Johnson vind ik een goede artiest maar zie niet echt in waarin JJ nu zoveel beter is.
Eigenlijk lijken alle nummers van JJ op elkaar, maar omdat ik het een relaxte sound vind voor op het strand of zo boeit het me niet echt. Kwa onderwerpen en diepgang haalt JJ ook geen hoge scores.
Ik heb bijna alles van JJ, het is een ander soort artiest hij heeft minder catchy deuntjes.
Zelfde met Damien Rice wat naar mijn mening helemaal een ander genre is, zit veel dichter tegen de folk aan. Ik vind ze alle 3 goed in hun eigen ding.

avatar van NewYorkCityLight
Ongeveer een jaar heb ik nu dit album van Ed Sheeran in mijn bezit. Ten tijde van zijn eerste album vond ik hem echt niks (en die singles vind nog steeds niks) maar 'Sing' wekte toch mijn interesse, en eigenlijk vooral 'I See Fire'.

Het album vind ik erg wisselvallig. Er zijn een aantal nummers die ik na de eerste luisterbeurt niet echt leuk vond en deze zijn ook zonder uitzondering niet gegroeid over het jaar heen ('I'm a Mess', 'Bloodstream', 'Tenerife Sea', 'All of the Stars', 'Photograph', 'Even My Dad Does Sometimes').

Tegelijkertijd staan er ook wel echt gave nummers op waaronder dus de singles 'Sing' en 'Don't' (al vind ik het origineel van Lucy Pearl nog een stuk beter). Daarnaast zijn ook vooral 'Runaway', 'One', 'Nina' en 'The Man' de moeite waard.

'Thinking Out Loud' is inmiddels behoorlijk doodgedraaid maar gek genoeg kan ik deze nog steeds aanhoren. 'Afire Love' is (tekstueel) werkelijk prachtig. Helaas wordt het gevolgd door 'Take It Back'... (op mijn versie dan).

Dus wat mij betreft een nogal wisselvallig album maar hij gaat in ieder geval de goede kant op. Die R&B vibe gaat hem meestal wel goed af. Volgende keer dan wel de singer-songwriter nummertjes weren want daar kan ik persoonlijk niet veel mee.

Overigens vind ik hem wel overkomen als een erg sympathiek persoon dus zijn enorme succes gun ik hem ontzettend, maar dat terzijde.

Mijn favorieten zijn 'Afire Love', 'I See Fire' & 'Runaway'.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Weet iemand of er ook een ongecensureerde versie is van "Don't"?
Die kan ik tot dusver nog niet vinden.

avatar van catdog
Simon Smith schreef:
Weet iemand of er ook een ongecensureerde versie is van "Don't"?
Die kan ik tot dusver nog niet vinden.

Dan moet je op zoek gaan naar de Remix samen met Rick Ross. De song blijft relatief hetzelfde met enkel een rap verse toegevoegd en ditmaal zijn de lyrics van Sheeran ongecensueerd.

avatar van Rinus
An sich een prima opvolger van het debuut. Het is allemaal iets gerijpter. Fijn album, dat in mijn beleving, eigenlijk nergens stoort. Misschien is dat ook gelijk de valkuil van dit album. Het laat je nou niet direct na het luisteren achter met het gevoel van....wow, dit maakt indruk.... Sing vind ik wel vreselijk lekker klinken, en ook I see fire en All of the stars zijn erg mooi. De rest is gewoon goede popmuziek.

avatar van DeWP
Meer muziek voor de vrouw, zal ik maar zeggen...gevoelige songs, vrouwvriendelijke begrijpende teksten en zo.

avatar van MIAB
Sterke opvolger van Sheeran's debuutalbum 4*