Katastroof - Jubilee Ceedee (2002)

Alternatieve titel: 25 Jaar Katastroof

Belgiƫ
Roots
Label: ARS

1. Zuipe! (3:21)
  2. Het Bed van Tante Jeanine (3:30)
  3. De Zoon van Meneer Pastoor (3:16)
  4. Spauwen Is Gevaarlijk (2:24)
  5. De Man Is Minderwaardig (2:02)
  6. De Wielertoerist (2:37)
  7. Hoort de Klokken Luiden (2:24)
  8. Den Bazepoeper (3:01)
  9. Een Bus Vol Ollanders (3:26)
  10. Kabouterkes (2:19)
  11. Met de Wijven Niks as Last (3:59)
  12. Heel de Wereld Stinkt (3:25)
  13. Afscheid (4:19)
  14. Hoerekotje (1:52)
  15. Niet Te Versieren (3:03)
  16. Zelf Doen 'k et Ook (2:54)
  17. Frete (2:11)
  18. Zo Zat Als 100.000 Man (2:33)
  19. Ikkekannekik (3:55)
  20. Paterkesdans (3:59)
  21. 't Deuts Lieke (2:57)
  22. Zwarte Lisa (3:42)
  23. Karakolleke (2:23)
  24. De Mokkes van de Stad (2:59)
  25. Weerzien (3:47)
  26. Maandagmorgen (3:12)
  27. Vrouwenspecialist (2:08)
  28. De Wereld Gaat Naar de Kloten (2:37)
  29. 't Is Goed Eens Onder 't Bed Te Kijken (2:07)
  30. Advertentie (2:31)
  31. Ontwaken (3:42)
  32. Overspel (2:51)
  33. In den Hemel (3:22)
  34. De Spermabank (1:40)
  35. De Stouwer (3:19)
  36. 's Zondags in de Kerk (2:56)
  37. De Homofiele Rijkswachter (2:37)
  38. Den Boom In (3:26)
  39. Paterkesdans [Nieve Mix] (3:15)
  40. Zuipe! [Nieve Mix] (3:22)
  41. Met de Wijven Niks as Last [Nieve Mix] (3:38)
  42. 't Deuts Lieke [Nieve Mix] (3:25)
avatar van Lennonlover
De muziek is ondermaats maar dat maken ze ruimschoots goed met de ongelofelijke teksten vol humor en het Antwerpen-gevoel.

avatar van pdonidvie
Absoluut de grote trots van de Antwerpse Folk! Antwaarpe Boave!!

5 / 5

EVANSHEWSON
Van véél wat hierop staat hou ik erg, en geef toe; een bus vol "Ollanders", het zal je maar overkomen!

Neen, alle gekheid op een stokje, deze volksband heeft best mooie volksliedjes met schunnige of pikante teksten gemaakt, Den Bazepoeper vind ik heel geslaagd, maar ook de Wielertoerist en natuurlijk Zuipe (Zoipe, Zoipe da kannek goe...)

**** ze verliezen bij mij een ster omwille van die domme remixen die nergens voor nodig zijn!

En 11 is natuurlijk geheel de waarheid, dat spreekt!

avatar van berwt
EVANSHEWSON schreef:

Daar heb je een stevig punt. Jubilee Ceedees verkluot. Mijn favoriet is Weerzien: wat een prachtige zielige tekst! Vanuit een origineel standpunt gezongen.

De teksten zijn bijwijlen briljant, maar ook muzikaal zou ik het alles behalve ondermaats noemen. Met dergelijke meerstemmigheid zouden vele zangers behoorlijk wat moeilijkheden hebben, maar deze Antwerpse barden doen het wel zeer accuraat.

avatar van Film Pegasus
Op zich een overbodige cd omdat het gewoon een box is met de 2 Best of cd's. En daarop een extra remix om een nieuw album te krijgen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dan stel ik voor dat je die best of's er nog eens bijneemt: de tracklists verschillen wel degelijk van deze compilatie .

avatar van berwt
Karakolleke is zo briljant hilarisch!