Elvis Costello & John Harle - Terror + Magnificence (1997)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Pop / Jazz
Label: PolyGram

1. Illryia [Instrumental] (3:39)
  2. O Mistress Mine (4:03)
  3. Come Away, Death (4:28)
  4. When That I Was and a Little Tiny Boy ... (5:10)
  5. Terror and Magnificence (20:06)
  6. Since First I Saw Your Face (3:50)
  7. Three Ravens (5:37)
  8. How Should I My True Love Know? (4:53)
  9. Hunting the Hare (7:28)
  10. Rosie-Blood (Sederunt) (13:32)
avatar van Zachary Glass
Draagt deze tevens de waardering van blabla mee?

avatar van blabla
Geen idee, blabla kent deze niet.
Zal vanavond, als ie er nog niet op staat, mijn andere echte favoriet op MM zetten, de middenmooters (voor mij) mogen anderen dan weer doen.

EVANSHEWSON
Mij is dit album geheel onbekend, en zo ook anderen blijkbaar; HAAST geen posts en geen stemmen.

Kent iemand dit album, überhaupt ?

avatar van Kronos
Ik heb dit album meteen aangeschaft toen het verschenen is. Niet echt iets voor de gemiddelde pop- of jazzliefhebber, maar wie een avontuurlijke omni-oor is weet dit misschien wel te waarderen. Erg goede zangpartijen en bijzonder mooie melodieën. Het geheel valt zo ergens tussen pop en klassiek in. Dat klinkt meestal vreselijk gekunsteld, als saaie pop of lichtzinnig klassiek, maar dat is hier zeker niet het geval. Gewoon een mooi plaatje met veel diepgang.

avatar van goldendream
'When That I Was and a Little Tiny Boy' is een pareltje.