John Garcia - John Garcia (2014)

Label: Napalm

1. My Mind (4:03)
  2. Rolling Stoned (4:16)
  3. Flower (4:05)
  4. The Blvd (4:41)
  5. 5000 Miles (3:44)
  6. Confusion (3:40)
  7. His Bullets' Energy (4:49)
  8. Argleben (5:20)
  9. Saddleback (2:44)
  10. All These Walls (3:05)
  11. Her Bullets' Energy (4:39)
avatar van muziekobsessie
benieuwd

avatar van Musico Pinjo
Ben benieuwd naar dit album, vooralsnog zelfde geluid als eerdere projecten. Maar dat is met John Garcia wat mij betreft geen probleem.
Buiten Kyuss misschien geen vijf-sterren albums maar altijd het luisteren meer dan waard!

avatar van philtuper
Hoe graag ik ook wat anders zou willen zeggen is het eerste nummer met video op zijn hoogst grauwe middelmaat. De magie was al weg bij John Garcia wat mij betreft en dat wordt hiermee nog maar eens bevestigd. Helaas maar ik trek dit niet. Toch maar weer de drie magische K's uit de kast trekken.

avatar van Supersid
Dit klinkt allemaal prima voor mij... Nog geen favorieten, maar de man is (althans op deze plaat) mijns inziens niét uitgedoofd... Goeie hoes ook trouwens!

avatar van frolunda
Ik vind deze zelfs nog iets beter dan zijn album met Vista chino van vorig jaar.Veel sterke nummers die John Garcia met zijn unieke stem zelfs nog naar grotere hoogte weet te stuwen.Vooral 5000 miles,Flowers,His bullet's energy en Argleben doen toch wel erg herinneren aan zijn hoogtijdagen met Kyuss.Prima plaat.

avatar van RuudC
Ik vind het ook iets beter dan Vista Chino, maar het blijft saai. 5000 Miles is tof, maar die is nota bene door een ander geschreven.

avatar van Germ
Germ (crew)
Lekkere doom/stoner plaat! Voor fans van Masters of Reality of Trouble...

avatar van yvorbc
Leuk album toch.

Live in Hilversum vorige week klonk hij echt goed.
7-8 nummers van Kyuss/Sloburn erbij gedaan ook.

avatar van spinout
Robbie Krieger zou hierop spelen; klopt dat?

avatar van JoopKonraad
Jip klopt. Op 'Her Bullets Energy' het oudste nummer van de plaat.

Hij valt me niet op.

avatar van trebremmit
Vind Vista Chino wel beter dan dit.
Beste nummers zijn My Mind en All These Walls, maar die laatste is een cover van Slo Burn's Cactus Jumper die in die originele versie nog veel vetter klinkt.

avatar van JoopKonraad
Helemaal juist trebremmit ! Tenminste over de nummers. Grijns! Maar kan deze plaat toch net iets meer waarderen als Vista Chino...

Enige vreemde nummer op deze plaat vind ik de keuze van de Black Mastiff cover Rolling Stoned. Als je al zo lang ontzettend veel eigen nummers op de plank hebt liggen, waarom dan deze cover? Ik vermoed omdat hij toen bezig was de band (mede) te produceren. (De nieuwe Music Machine plaat is net uit.)

Overigens spinout hier is de video...

Her Bullets Energy video

avatar van spinout
Robbie op gut string guitar. Als flamengo gitarist is ie daar natuurlijk erg goed in. Ik had hem verwacht op slide guitar. Mooie meid trouwens in de video.

avatar van Ducoz
Vooral kant B van dit album is machtig.

avatar van frolunda
Toch maar een halfje er bij want ik vind per draaibeurt nog steeds iets beter worden en.....inderdaad Ducoz kant B zit tegen het sublieme aan.