Kevin Coyne - Bursting Bubbles (1980)

Label: Virgin

1. The Only One (3:21)
  2. Children's Crusade (3:56)
  3. No Melody (3:17)
  4. Learn to Drown (5:00)
  5. Mad Boy No. 2 (2:59)
  6. Dark Dance Hall (2:33)
  7. Don't Know What to Do (3:45)
  8. A Little Piece of Heaven (2:46)
  9. Day to Day (2:35)
  10. Golden Days (2:50)
  11. The Old Fashioned Love Song (3:49)
avatar van sinterklaas
Learn to Drown is een droomnummer. Echt zooo mooi. Voor de rest is dit weer een geslaagt Coyne plaatje.

avatar van AdrieMeijer
Steek je twee pinken in je mond en bijt tien seconden stevig op je nagels. Haak daarna je pinken in elkaar en trek er hard aan. Je voelt een flinke pijn die toch niet onprettig is.
Zo ongeveer voelt het ook als ik naar dit album luister. Coyne had gemerkt dat zijn twee prachtplaten "Dynamite Days" en "Millionaires & Teddybears" parels voor de zwijnen waren geweest. Ook privé liepen zaken niet goed. En aangezien Kevin altijd al het hart op de tong droeg, kon het niet anders of Bursting Bubbles moest wel een pijnlijke plaat worden. De songs zijn zwaarmoedig, de toon is somber. De plaat bevat 11 unieke songs, prima geschikt om een melige bui resoluut de kop in te drukken. Kevin zou hierna nog meer problemen krijgen (drank, echtscheiding, platencontract) maar zou blijven verrassen met onverwachte hoogstandjes zoals Sanity Stomp en niet te vergeten ontelbare onvergetelijke optredens.

wat een passie!!

avatar van Rudi S
Inderdaad ik ben vanaf het uitkomen van deze plaat onder diepe indruk geweest.
Ik vind dit de mooiste van Kevin Coyne.
Children crusade, Don't know what to do, A little piece of heaven prachtig

avatar van peerhendriks
Prachtig!!! Gedownload...maar is deze ergens op cd te koop?
Ooit vanaf een lp op een bandje gezet,,,het euforische gevoel van toen weer helemaal terug...

avatar van Tupelo
Een bijzonder fraaie LP (helaas nog altijd niet op CD), met heel overtuigende zang. Zeer gevarieerd, met zowel de meer waanzinnige nummers zoals we ze van Kevin Coyne kennen (Learn to Swim bijv.), als fraaie nummers als Golden Days of het jazzy A Little Piece Of Heaven.

nickowijk
Bij toeval pikte ik deze plaat laatst tussen m'n moeders oude lp's vandaan. Wat een bizarre maar fantastische stem heeft deze man! Hij gooit al zijn emoties in de strijd, wat de plaat alleen nog maar beter maakt. Ik ben niet vaak zo verrast geweest tijdens het luisteren van nieuwe muziek.

Children's Crusade

avatar van Niek
Wat een toffe plaat zeg. Ik wil 'm op cd, maar:
Tupelo schreef:
Een bijzonder fraaie LP (helaas nog altijd niet op CD)

Is dat nog altijd het geval?

avatar van Rudi S
Kevin Coyne - Bursting Bubbles (CD, Album) at Discogs

Maar in een winkel / webwinkel nooit gevonden.

avatar van saxotoon
Nog een keer, nog een keer. Hoe gelukkig kun je worden van andermans ellende. Heel gelukkig dus, als het maar op zo'n prachtige manier op het vinyl geknald word als Kevin het hier gedaan heeft.

kistenkuif
Hier kikker ik ook enorm van op vooral als ik zelf de blues heb. Intens en bevrijdend. Die stem...

avatar van wilbur
Ik hoorde vanochtend learn to drown en moest direct hier aan denken...
Johnny van Doorn - Een Magistrale Stralende Zon - YouTube