Groundation - Dub Wars (2006)

Reggae

6. Dub Rise (7:11)
  7. Dub Them All (5:51)
  8. The Mountain (6:03)
  9. Feel Jah's Dub (4:47)
  10. The Seventh Dub (6:05)
avatar van misja82
goede reggaeband van tegenwoordig met de sound van vroeger. waar op de gezongen platen de stem van de zanger soms kan vervelen is er op deze dubplaat weinig aan te merken.
3 hoeraatjes.

misja82 schreef:
3 hoeraatjes.
hoera!

Inderdaad, zo'n lekkere en aparte stem gaat onmogelijk vervelen!! Harrison Stafford heet de man achter Groundation. Uniek deze groundationman! Kan er geen genoeg van krijgen. Heerlijke sound één die absoluut niet mag ontbreken in je reggea collectie. Deze gasten rulen big time!! maken regelmatig gebruik van no 1. gastspelers als Don Carlos en The Congos. Niet op dit album, maar eigenlijk heeft Groundation dat ook niet nodig. Wil je iets moois en aparts leren kennen...Groundation it is!
Nummer 1 vind ik hun album Hebron gate...alleen voor hen die het to the max waarderen!!

Niet 3 maar zeker 100 hoera'tjes voor GROUNDATION!!!
Uiteraard 5 sterren

avatar van nachtschade
Vind de zanger ronduit een irritante stem hebben. Op Sundance een paar jaar terug, begon het prompt te regenen toen hij z`n keel open zette. Gelukkig is op dit sublieme dubalbum weinig van zijn stem te horen.

avatar van CKafca
irritant? eerder intens...

avatar van vork666
Kan de stem van Stafford zelf enorm op prijs stellen, maar ook deze grotendeels instrumentale plaat doet het hier goed. Sterk dubalbum waarop de oorspronkelijke nummers een fijne, ruimtelijke touch meekrijgen en niet zelden behoorlijk door de mangel gaan - net iets minder foutloos dan Hebron Gate (We Free Again, waar de overige nummers van afkomstig zijn, heb ik nog niet gehoord), maar zeer zeker de moeite waard.

avatar van Madjack71
Ik heb geen enkel probleem met de zang van Stafford. Puur en oprecht vind ik het, alsook hun muziek, die ook helemaal tot zijn recht komt in de Dub. Een van de betere reggae bands die ik de laatste jaren gehoord heb van deze tijd en als band in het algemeen.

avatar van sheep67
Groundation kan zich makkelijk meten aan bands uit de hoogtijdagen van de reggae...noem maar op Black Uhuru, Burning Spear, The Congo's, Israel Vibration.
Zanger Stafford heeft juist een uitstekende stem die helemaal thuis hoort in de reggae...zijn boodschap brengt hij duidelijk en overtuigend met hier en daar een scherp randje. Maar met een hoog Zion-gehalte! Een boodschap die immer verpakt zit in de reggae en als het aan Groundation ligt , ook niet verloren gaat. Reggae van de bovenste plank met ook nog wonderschone female vocals van niemand minder dan Judy Mowatt en Marcia Griffiths.

avatar van Forza
Een overbodig album omdat de originele nummers vaak een stuk beter zijn dan deze dub versies. Desondanks luister het wel lekker weg.