Blue - Best Of (2004)

Pop / R&B
Label: Virgin

1. All Rise (3:44)
  2. Too Close (3:47)
  3. If You Come Back (3:26)
  4. Fly by II (3:50)
  5. One Love (3:26)
  6. Sorry Seems to Be the Hardest Word (3:29)

met Elton John

7. U Make Me Wanna (3:41)
  8. Guilty (3:46)
  9. Signed, Sealed, Delivered I'm Yours (3:34)

met Stevie Wonder en Angie Stone

10. Breathe Easy (3:40)
  11. Bubblin' (3:44)

met L.A.D.E.

12. Curtain Falls (4:03)
  13. Get Down on It (4:36)

met Kool & The Gang en Lil' Kim

14. Love at First Sight (3:57)
  15. Best in Me [2004 Version] (5:44)
  16. Only Words I Know [Italian Version] * (3:36)
  17. The Gift * (4:55)
  18. It's Alright * (3:33)
  19. One Love: The Sequel * (3:46)
  20. If It Takes All Night * (3:26)
  21. After the Show * (3:31)
  22. Only Words I Know * (3:38)
  23. Long Time [Smooth Mix] * (4:37)
SUUUUUUUUUUUUUUUUUPER

kArIzMa_TuRk
vind eigenlijk wel jammer dat Simon Webbe solo is gegaan...

avatar van Ericos
Ze hebben een hoop lekkere nummers gemaakt. Leuke CD!

avatar van Renske24
Ja mooi album, jammer dat ze zijn gestopt mja, Elton John maar de schuld geven -hij was de gene die zei dat de jongens solo moesten gaan, jammer want ik vind ze solo minder-
Maar even terug op het album, ze hebben in 4 jaar goeie nummers gemaakt en de 3 nieuwe nummers die er op staan ben ik ook wel van te spreken. Vooral Curtain Falls.

avatar van SoNick
Best leuk, maar ik vind de Backstreet Boys, Westlife en Boyzone dan toch betere boybandjes. Sowieso maken die iets meer aanspraak op een greatest hits. Maar Blue heeft ook een aantal fraaie nummers.

avatar van esteban
Blue kwam pas opdraven toen de vaste boybands uitgezongen raakten. Persoonlijk vond ik hen destijds verfrissend en een welkome afwisseling. Meer nog, hun hits waren best te verteren en op deze greatest verzamelaar hebben ze de perfecte keuze gemaakt. Goed in z'n genre.

avatar van lauradance
Die cd's van Blue vond ik nooit erg leuk maar zo'n compilatie is dan wel weer oke, alle singels bij elkaar.

avatar van NewYorkCityLight
Dit blijft best een leuke verzamelaar. De eerste herinnering die ik aan Blue heb is 'Fly By II'. Eigenlijk zijn ze best kort bij elkaar geweest. Toch hebben ze er genoeg singles uit gegooid om na slechts 3/4 jaar met een verzamelaar op de proppen te komen.

Het voordeel van Spotify is dat je onnodige nummers kunt verbergen. Na 'Get Down on It' houdt het voor mij wel op; 'Love at First Sight' en 'Best in Me' zijn te zoetsappig en zijn volgens mij ook geen singles geweest. Nummer 16 en 17 staan niet op de Spotify versie.

Nummers 1 t/m 4 en 15 komen van 'All Rise', 5 t/m 7 van 'One Love' en 8 t/m 11 van 'Guilty'. 12, 13 en 14 waren destijds nieuwe nummers. Met name de nummers van het album 'Guilty' halen het niveau omlaag ('Bubblin'' is dan wel weer een uitzondering), de meeste overige nummers zijn gewoon leuke popnummers.

Overigens bewonderingswaardig dat Blue in zijn korte (initiële) bestaan met zulke grote namen heeft kunnen samenwerken. Stevie Wonder, Elton John, Kool & the Gang... allemaal covers waarbij ze de originele artiest zo ver hebben weten te krijgen om niet alleen toestemming te geven maar ook nog eens medewerking te verlenen. Het label heeft flink gelobbyd. En dacht je dat je dan alle covers hebt gehad... 'Too Close' is ook een cover. Daarnaast zitten er volgens mij ook nog genoeg samples in de overige nummers.

De sterren gaan naar 'All Rise', 'Fly By II', 'Sorry Seems to Be the Hardest Word' (ja sorry) en 'Bubblin''. 'Get Down on It' huppelt daar niet ver achteraan, en vooruit 'One Love' ook niet.