Front 242 - Angels Versus Animals (1993)

Belgiƫ
Electronic
Label: Red Rhino

1. Animal [Radio Edit] (3:29)
  2. Angel (Wipe Out) (5:00)
  3. Serial Killers Don't Kill Their Dog Either (5:06)
  4. Modern Angel [KMFDM Remix] (4:22)
  5. Animal [Extended] (4:00)
  6. Break Me (Female) (4:02)
  7. Der Verfluchte Engel (6:36)
  8. L'Ange Moderne (5:31)
  9. Born to Breath (17:56)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit mini-album bestaat voornamelijk uit remixes van het album Front 242 - 05:22:09:12 Off (1993).
Als dat album je al aanstaat, is dit in wezen een leuke toevoeging erop.
Persoonlijk vind ik het allemaal wat teveel van het goede, ondanks dat ik 05:22:09:12 Off zelf een intrigerend album vind. Echter komen veel van de versies op dit mini-album erg geforceerd over en vind ik het allemaal wat overbodig.
Meest in het oog springend nummer is "Born to Breath", omdat deze enkel en alleen op dit mini-album terug te vinden is. Een snerpend en venijnig nummer met een snoeiharde tekst.
Daarnaast is "Der Verfluchte Engel" nog wel een vermelding waard.
De rest daarentegen valt eigenlijk meer in de categorie 'uitmelken' terecht.

En laten we eerlijk zijn, na twee volledige studio-albums inclusief singles in één jaar tijd, was deze Angels Versus Animals er gevoelsmatig voor mij net één te veel.

Toch nog 3 punten, vanwege her en der toch wat sterke momenten.