John Mayall & The Bluesbreakers - Empty Rooms (1970)

Blues
Label: Polydor

1. Don't Waste My Time (3:16)
  2. Plan Your Revolution (2:43)
  3. Don't Pick a Flower (3:59)
  4. Something New (4:45)
  5. People Cling Together (2:58)
  6. Waiting for the Right Time (5:39)
  7. Thinking of My Woman (2:31)
  8. Counting the Days (5:41)
  9. When I Go (4:49)
  10. Many Miles Apart (2:59)
  11. To a Princess (3:39)
  12. Lying in My Bed (4:26)
avatar van Dexter
Op momenten wonderschoon, maar het grootste gedeelte van het album komt bij mij niet verder dan 'gemiddeld'. Derhalve, 3*

avatar van BenZet
Met wie is deze bluesbreakers?

avatar van Dexter
John Mayall met Jon Mark (gitaar), Stephen Thompson (basgitaar) en Johnny Almond (tenor\alto sax).

avatar van Oldfart
Teleurstellend album, vooral in vergelijk met de voorganger ' Turning Point '.

avatar van BenZet
Dexter schreef:
John Mayall met Jon Mark (gitaar), Stephen Thompson (basgitaar) en Johnny Almond (tenoralto sax).

Bedankt!

Op 29 november hoopt Mayall 89 jaar te worden, zijn begeleidingsgroep op dit album zijn allemaal wijlen, Jon Mark in 2021, Stephen Thompson in 2007 en Johnny Almond in 2009. Empty Rooms is een voortzetting van de live lp The Turning Point; drums zijn op beide albums afwezig. Voor mij geen teleurstellend album, maar een dikke voldoende.