Obituary - Inked in Blood (2014)

Label: Relapse

1. Centuries of Lies (2:08)
  2. Violent by Nature (4:33)
  3. Pain Inside (4:35)
  4. Visions in My Head (4:14)
  5. Back on Top (4:30)
  6. Violence (2:06)
  7. Inked in Blood (4:13)
  8. Deny You (4:48)
  9. Within a Dying Breed (5:36)
  10. Minds of the World (3:24)
  11. Out of Blood (3:19)
  12. Paralyzed with Fear (5:38)
  13. Intoxicated [Rerecorded] * (4:54)
  14. Bloodsoaked [Rerecorded] * (3:19)
avatar van Eddie
Heerlijk plaatje, vroeger was ik nooit zo'n Obituary fan, maar naar maat ik ouder wordt krijg ik steeds meer zwak voor de oudere band die maar door lijven gaan en goede laten blijven maken. Zo ook deze, een heerlijke plaat die niet misstaan had in de grote golf van Death metal releases eind jaren 80 begin jaren 90. Het is allemaal niet heel erg vernieuwend, wanneer je niets met het Genre hebt dan zal deze plaat je echt niet over de streep gaan trekken, maar wanneer je een verstokte metal fan bent kun je dit blind aanschaffen!

avatar van DargorDT
Ik heb een zwak voor de eerste twee platen van ze, dat sfeertje is zalig. Je moet ervan houden, toegegeven Het latere werk ken ik minder goed, maar ik las over Inked in Blood goede kritieken. Dit weekeinde maar eens kijken of ik ernaar wil luisteren. Dat laatste klinkt cryptisch, maar dit is echt muziek waar je voor in de stemming moet zijn.

avatar van Dr.Pat
Klinkt als Obitary, uit duizenden herkenbaar.
Niks mis mee, innovatief?
Neeuu,
Wel erg lekkere death metal.
Wat ik zelf erg aagenaam vind, is dat er vergeleken met veel moderne band ook rustig gespeeld wordt.
Hierdoor komen de riffs er lekker uit.

avatar van lynyrd
Het is hard , ruig en smerig het klinkt als Obituary zelfde eigenlijk als de vorige cd's maar is niks mis mee, (alleen cd hoesje is een beetje overdreven) je moet er wel voor in de mood zijn, maar met een paar biertjes op lukt dat wel hahaha

avatar van Kronos
Niets dan lovende reacties maar toch een laag stemgemiddelde. Mijn 4* kan dat wel wat opkrikken maar niet genoeg. Eigenlijk is Cause of Death het enige album dat ik ook heb en daar is Inked in Blood een fijne aanvulling op. Niets nieuws onder de zon maar wel vanouds goed.

avatar van Kondoro0614
Ik word er wederom niet enthousiast van, ook dit album spreekt me voor geen meter aan en 'Obituary' kan mij maar niet overtuigen. Ook 'Inked in Blood' klinkt weer wat eentonig, en dan lijkt de band al gauw in hun oude straatje te vallen. Veel best saaie nummers en een té lang album zorgt toch voor een hopeloos lange zit waar ik moeilijk door heen kwam. Ik denk als de band de nummers wat minder hadden gemaakt en de afspeeltijd naar een 30 á 40 minuten hadden gemaakt dat dit album nog leuker werd, nu was het meer een ongeïnspireerd zooitje.

Wederom veel eentonigheid en een Tardy die het weer goed deed, beter dan de rest bijna. De riffs en solo's zijn karig en taai en ik vond ook dit album een misser van Obituary.

Voorlopige tussenstand:
06. Inked in Blood
07. The End Complete
08. Back from the Dead
09. World Demise

Gewoon weer een heerlijke schijf van Obituary. Meer kan ik niet zeggen.