Psychic TV - Force the Hand of Chance (1982)

Avant-Garde

met Marc Almond

7. Fast Interlude (0:41)
  8. No Go Go (3:49)
  9. Ov Power (6:24)
  10. Message from the Temple (5:06)
  11. Thee Full Pack (For Bachir Attar) * (13:41)
  12. Catalan * (7:13)
  13. Just Drifting (Midnight) * (3:41)
  14. Bubbles * (1:59)
  15. Bonus * (2:05)
beaster1256
just drifting is prachtig , daarna zakt het wat in elkaar om bij get gesprokene en teder gebrachte message , te verstillen , sfeerplaatje

avatar van orbit
Weer een Genesis P-Orridge productie vol wanen, gekte en horror! Ik kon deze plaat wel waarderen vroeger.. maar zou hem niet zo snel een cijfer durven geven

49r
we zijn ondertussen wel 25 jaar verder. dit blijft een monument!
mochten meer groepen vandaag met een dergelijke ingesteldheid muziek maken, we zijn meteen van de verdisneyficatie af.

Waarom men met deze muziek Niet het commerciële succes had van een Doe maar of michael jackson kan ik gemakkelijk begrijpen: de ""fout""(of nou ja....""fout".....) die Genesis P orridge en de zijnen maakten was dat ze indertijd hun tijd muzikaal veel te ver vooruit waren.
Ik denk daarom dat veel mensen deze muziek toen niet konden of wilden begrijpen. Daarom kan ik er nu met veel plezier hier veel naar luisteren omdat dit een tijdloos meesterwerk is waarin men post rock maakte toen niemand dat begrip nog kende.
Och ja,Wisten jullie dat men er bij de eerste exemplaren ervan ook een bonus ambient album er bij gaf. En laat ik nou juist deze versie in mijn bezit hebben!
En als je deze plaat en die bonus plaat achter elkaar afdraait dan heb je een weliswaar erg vermoeiende maar uiterst interessante muzikale luister ervaring!

Veel beter dan die house crap wat erna kwam.

paranoidandroid
irritante plaat waarvan alleen het waarschijnlijk cynisch bedoelde, suikerzoete Just Drifting, het mysterieuze, cinematische Terminus, dat eindigt in allesverzengend gitaargeweld en het funky Ov Power de moeite waard zijn. De rest is interessantdoenerij van de hoogste orde en vooral irritant dus.