Kubb - Mother (2005)

2. I Don't Mind (3:49)
  3. Somebody Else (2:55)
  4. Wicked Soul (3:46)
  5. Grow (5:14)
  6. If I Can't Have You (3:27)
  7. Alcatraz (3:18)
  8. Chemical (6:07)
  9. Sun (3:11)
  10. Without You (3:57)
  11. Bitch * (3:38)
  12. Burn Again (4:33)
wicked soul komt toch regelmatig voorbij op 3fm?

Ace
Dat is inderdaad dat nummer ja en die vind ik opzich best goed. De rest van het album is redelijk wisselvallig, maar er staan zeker een aantal sterke songs op!

Zeer goede album

"wicked soul" is een prachtnummer

Het doet me een beetje denken aan het nieuwe album van Venus in Flames.
Beetje Coldplay, beetje Keane, beetje Radiohead oude stijl, in die hoek valt het wel te zoeken.

TheLIzardking schreef:
Zeer goede album

"wicked soul" is een prachtnummer

wicked soul is wel een leuk nummer jah, maar om het nou een prachtalbum te noemen... ik weet niet hoor

ze komen op pinkpop

Het is duidelijk dat we hier te maken hebben met een nieuw brits popbandje wat hun eigen identiteit nog niet gevonden heeft. Het album staat vol met pop/rock nummers maar is tekstueel en muzikaal eigenlijk nergens echt verassend. ‘Wicked Soul’, het sterk op Muse geïnspireerde ‘Somebody Else’ en het intro van ‘Chemical’ vormen de lichtpuntjes. Het absolute dieptepunt is wat mij betreft het religieuze ‘Grow’ (benadrukt door de ergerniswekkende sentimentele violen op de achtergrond). De overige nummers zijn niet slecht maar voegen mijns inziens weinig toe aan het bestaande britpop spectrum. Je hoeft wat mij betreft dus niet naar de winkel te rennen om deze cd in huis te halen maar als je van het britse pop/rock geluid houdt dan zal deze cd je zeker niet tegenstaan. 3*

avatar van titan
titan (crew)
aERodynamIC schreef:
Beetje Coldplay, beetje Keane, beetje Radiohead oude stijl.

Dat klopt wel, al zou ik eerder Thirteen senses, Jeff Buckley en Embrace als belangrijkste referentiepunt vermelden. Aangezien Jeff al jaren dood is en Embrace mij de laatste jaren te soft is, is Kubb een aardig alternatief.

Wel balanceert Kubb af en toe iets te veel op de rand van gladde bombast, maar dat blijft gelukkig beperkt. Dit heeft zeker ook te maken de aanwezigheid van wat pittigere nummers als de fantastische single Wicked soul. 3,5*.

beetje van alles wat idd, maar stiekem toch wel lekker hoor!!! 4*

Hope Sandoval
Wel lekker bandje indd, leuk nummertje. Hier videointerview wat ik laatst vond. http://www.toazted.nl/interview/832/Kubb.html

Gezien op Pinkpop 2006. Beter dan op de plaat. Cd is lekker voor op de achtergrond.

avatar van FunkStar
Heerlijke single, Wicked Soul! Maar de rest van de CD doet teleurstellen. 1 of 2 nummers vond ik nog wel leuk, maar bij de rest klinkt het alsof ie liefdesverdriet had toen ie t schreef...

avatar van Gretz
Wicked Soul is voor mij ook het hoogtepunt. Op de rest van het album worden redelijke nummers afgewisseld met goede. Grow, Alcatraz, Sun en Bitch vind ik ook nog wel meerdere luisterbeurten waard, maar de rest pakt me niet en is gewoon te middelmatig. 3,5*

avatar van blur8
1,5
Tot nu toe eendagsvlieg met een leuke single.
Voor de moeite 1,5 *.

avatar van Raggie
Album als geheel niet gehoord maar Chemical vind ik echt een dikke 5, echt een kippevelplaat. Dat daar niemand iets over zegt is een beetje bijzonder vind ik

avatar van Madjack71
Wat mij betreft word het eens tijd dat Kubb weer een nieuw album uit brengt....als ze nog bestaan. Volgens mij zijn ze niet zo doorgebroken als dat de bedoeling was. Met hun muziek die wat laveert tussen Keane, Muse en vooral in de rustige nummers Queen, had dat toch wel gemogen. Met de nummers op dit Mother is niets mis mee en de zang -hoewel hier en daar wel iets te fluisterend- is degelijk. Vooral als hij uithaalt, doet het mij denken aan ene Jeff Buckley.
Dit Mother kent een goede afwisseling tussen up-tempo, ballads en wat meer uitgesponnen nummers.
Tracks als het vloeiende I Don't Mind, het poppy Wicked Soul of het dromerige van Chemical en Burn Again. Ik kan er graag naar luisteren.
Een album die het goed zal doen voor onderweg in de auto of op de koptelefoon bij het fietsen.
Het gemiddelde vind ik dan ook ietwat flets afsteken t.o.v. het gebodene.
Bij deze dan ook 4*

avatar van Madjack71
Eigenlijk vind ik het onbegrijpelijk dat zo'n klasse plaat als Mother niet heeft mee kunnen liften op het succes van bands als Keane, Bloc Party of zelfs een Maroon5. Als geheel is dit m.i. gewoon een krachtig debuut met prachtige liedjes als Without You (al heeft het ook wel wat weg van With or Without You van U2), Chemical en up-tempo krakers als I Don't Mind en Wicked Soul. De ballads zijn ook goed verzorgt. Het is een album gebleken die ik graag mag horen en nog beter vind als het debuut van Keane, daarom een volle * erbij. Verdient.